Avatar billede Blacknirvana Nybegynder
12. oktober 2009 - 07:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Genoprette original billede?

Hej

Jeg har et lille problem. For noget tid siden havde jeg brug for at lave en simpel rettelse på et billede (en sort firkant der dækker et skilt). Dum som jeg var kom jeg til at gemme det rettede billede oven i originalen, men nu kunne jeg godt bruge det ikke rettede billede.

Jeg kan se at thumbnailen stadig er det originale billede (den thumbnal som er gemt i EXIF data).

Er der nogen som helst mulighed for at genoprette original billedet?

ps. jeg har ikke kortet som billeder lå på, fordi så ville jeg bare genoprette der fra.
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. oktober 2009 - 08:12 #1
Det kan du ikke, de pixels der er overskrevet er overskrevet og kan derfor ikke genskabes. Thumbnailen er i en meget mindre pløsning og kan derfor kun bruges med meget dårligt resultat til følge.

Lidt afhængig af hvad vi taler om, kunne du måske "klippe" det overskrevne fra tumbnailen og forstøre det, men jeg vil tvivle på at du kan lave det unde at det bliver meget synligt
Avatar billede Blacknirvana Nybegynder
12. oktober 2009 - 08:26 #2
Forventede lidt det svar men havde håbet nogle havde en eller anden smart løsning :(
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. oktober 2009 - 08:36 #3
Du kunne overveje hvis det er muligt at fotograferer skiltet igen fra nogenlundesamme afstand, vinkel og med samme lysforhold- Hvis du er nøjagtig nok kan det faktisk lade sig gøre at indkopiere den del af det orginale billede der er overskrevet
Avatar billede Blacknirvana Nybegynder
12. oktober 2009 - 08:52 #4
Det er ikke lige en mulighed men tak for hjælpen alligevel.
Avatar billede Blacknirvana Nybegynder
12. oktober 2009 - 08:54 #5
- LUKKET -
Avatar billede snowball Novice
12. oktober 2009 - 09:15 #6
Blacknirvana: Velkommen til Eksperten, men til en anden gang bør du nok vide, at bare fordi du ikke fik det svar du håbede på, så er dit spørgsmål sådan set blev besvaret og derfor bør der uddeles point.

Læs evt. lidt på http://www.eksperten.dk/faq for mere info om hvordan Eksperten fungerer ;)
Avatar billede Blacknirvana Nybegynder
12. oktober 2009 - 09:52 #7
Hmm det kan jeg egenligt godt se havde ikke lige tænkt på det på den måde.

Kan jeg give pointsne til "bufferzone" på en eller anden måde?
Avatar billede snowball Novice
12. oktober 2009 - 10:27 #8
Kun ved at oprette et nyt spørgsmål hvis "bufferzone" ønsker det.