Avatar billede livse9 Nybegynder
11. oktober 2009 - 13:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mail, Mac os, eksportere til fx .doc, .txt eller lignende uden metadata?

Hej

Jeg har 3-400 mails jeg gerne vil eksportere fra Mail til et eller andet format, fx pdf, doc, txt eller sådan noget.

Problemet er at jeg får en masse ekstra data med, så en mail på 2-3 linier fylder 2-3 sider! Er der nogen der kan hjælpe med en løsning?

Jeg har gået ind på hver enkelt og ændret endelsen til fx text. Det ville også være fedt at kunne tage dem allesammem på en gang. Jeg vil gerne have afsender og modtager data med.

:) Liv
Avatar billede j4k0b Nybegynder
11. oktober 2009 - 13:15 #1
Hvilket format har du dem liggende i? Eller har du dem liggende i et mailprogram som Outlook eller Thunderbird?

Kan du eksportere dem til plain/text uden noget binær-skrammel, som Outlook gemmer i .msg filer?
Avatar billede livse9 Nybegynder
11. oktober 2009 - 13:57 #2
Tak for feedback :)

De ligger i Mail (det er det mailprogram der fulgte med min Mac). Formatet er .emix - jeg forstår ikke helt det sidste du skriver med øh binær ;) Jeg er bestemt ikke computerhaj!
Avatar billede j4k0b Nybegynder
11. oktober 2009 - 16:13 #3
Jeg mener at hvis man gemmer en e-mail i Office Outlook som en .msg-fil, så får man en fil i Outlooks eget format. Jeg var interesseret i om du kunne gemme i ren tekst-format, da der findes masser af standard biblioteker derude til at behandle mails (headers, vedhæftede filer osv). Kan du evt. prøve at gemme en vilkårlig e-mail til en fil og sende den til mig?
Avatar billede livse9 Nybegynder
11. oktober 2009 - 18:22 #4
Hej :)

Jeg har fundet ud af at gemme dem som pdf nu, men du må meget gerne få pointene for din interesse :) Du kan jo smide et svar.

Venlig hilsen
Liv
Avatar billede j4k0b Nybegynder
12. oktober 2009 - 15:25 #5
nej det behøves ikke..
Avatar billede livse9 Nybegynder
14. oktober 2009 - 15:02 #6
ok..