Avatar billede tigerdyr2007 Praktikant
07. oktober 2009 - 11:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Styre udseende af formular Access 2007

Hej

Hvordan gemmer man hvordan en formular skal se ud i Access 2007, den har lige fundet ud af den skal se helt vildt mærkelig ud, og gjort den så smal at den er ubrugelig. Det er et generelt problem synes jeg, og tænkte nogen måtte kende en løsning.
Desuden hvordan slipper man for at en formular som er et mindre vindue i forumlarvisning bliver maksimeret til et faneblad når man skifter til design visning.
Avatar billede fdata Forsker
08. oktober 2009 - 10:51 #1
Du er ikke alene. Har samme problem. Visse pop-up forms ændrer spontant størrelse, ofte til en mikro-form på størrelse med et ikon (og man kan ikke få fat i punktet "Størrelse" på menuen, suk!).
Har indtil videre valgt den pragmatiske løsning at køre med maksimerede forms. (Der er så mange nye, sjove features i 2007-versionen).

Lytter med, hvis der skulle være gode råd fra andre.
Avatar billede tigerdyr2007 Praktikant
08. oktober 2009 - 11:51 #2
Præcis, er der slet ingen eksperter, som har fundet en løsning på dette problem? Min er pt, at alle nye forms bliver lavet ud fra en gammel form importeret fra Access 2003, og så bliver alt ellers justeret og modificeret. Men det ubrugeliggør guiderne, som ellers er meget gode af og til.
Avatar billede tigerdyr2007 Praktikant
11. december 2009 - 20:19 #3
Hmm, ingen gode bud, lukker og slukker her!