Avatar billede majbom Novice
07. oktober 2009 - 09:56 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

køb af photoshop

hej experter

jeg står og skal erhverve mig photoshop, men jeg kan sq ikke finde ud af hvad jeg skal købe :S

der er mediekit (kun cd/dvd? - fundet til et par hundrede kroner)
og så er der licens (kun licens? - omkring 1500,-)
også er der komplet pakke (licens OG skive? - 6-7-8 tusinde)

det er ikke så vigtigt om det er cs3 eller 4

på forhånd tak
Avatar billede justrace Novice
07. oktober 2009 - 10:11 #1
Jeg er ikke enig i at det ikke er vigtigt om det er CS3 eller CS4.

Du skal op i den dyre for at få en, et mediekit er kun skiverne, uden licens, og den licens til 1.500,- må være en studie-licens.
Avatar billede j4k0b Nybegynder
07. oktober 2009 - 10:16 #2
Jeg tror, ligesom justrace, at den licens til 1500 er til studerende. Vi købte en licens i februar måned til CS4 (én licens til to maskiner) som vi gav omkring 9000 kroner for.

Mediekittet er lige så godt som en piratkopieret version, for du får ikke licens og CD-key med.
Avatar billede majbom Novice
07. oktober 2009 - 10:20 #3
okay, tak for hjælpen, så havde jeg ret i min antagelser :)

smid et svar begge 2
Avatar billede justrace Novice
07. oktober 2009 - 10:23 #4
Nu er der jo langt til en piratkopi, da man kan downloade samme fra Adobe i en fuld version. Den virker 30 dg. og derefter skal man have en key, som er det samme som en licens.
Avatar billede justrace Novice
07. oktober 2009 - 10:24 #5
Ok, men husk nu at CS3 ikke understøtter nyere Camera RAW, og der er masser af nye features i CS4.
Avatar billede justrace Novice
07. oktober 2009 - 10:25 #6
Forøvrigt er der kommet en version 8 af Adobe Photoshop Elements som koster under en tusse.
Avatar billede majbom Novice
07. oktober 2009 - 10:33 #7
okay, jeg kigger lige nærmere på elements, det kan være at det er godt nok til formålet
Avatar billede justrace Novice
07. oktober 2009 - 10:35 #8
Husk forresten også at der er 2 versioner af Photoshop CS4, da den også fås i en Extended der koster en del mere.
Avatar billede justrace Novice
07. oktober 2009 - 10:50 #9
Elements er for det meste nok til de fleste, men hvad er formålet, sådan mere præcist?
Avatar billede j4k0b Nybegynder
07. oktober 2009 - 10:51 #10
svar
Avatar billede majbom Novice
07. oktober 2009 - 13:01 #11
jeg tror bare det bliver elements, det ser ud til at kunne det jeg har brug for, endnu en gang tak :)
Avatar billede ngr Praktikant
10. oktober 2009 - 18:00 #12
Justrace: Ved du, hvor man kan læse, hvad C4 giver af ekstra features?
Avatar billede justrace Novice
10. oktober 2009 - 22:29 #13
Måske det her på ekspertens lillesøster. :)
Avatar billede justrace Novice
10. oktober 2009 - 22:29 #14