Avatar billede petersen7913 Forsker
06. oktober 2009 - 19:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke se MS ActiveX Data Object Recordset 2.8 library

Inde i Access (2007 - Vista) tools->references kan jeg ikke se MS ActiveX Data Object Recordset 2.8 library.

Jeg kan se at msador15.dll ligger hvor den skal, men den er åbenbart usynlig :(

Hvis jeg går ind på 2 forskellige andre PC (også 2007) kan jeg se MS ActiveX Data Object Recordset 2.8 library, markere den og teste koden.

Min kode:
Dim rs As ADODB.Recordset
......
Set rs = New ADODB.Recordset

Giver fejlen Runtime error '429' ActiveX component can't create object

Så er der nogen, der har gode forslag???? Det kørte fint indtil for ca. 3/4 år siden (og jeg har ikke pillet, som brugere altid siger ;o).

Skal jeg evt. ud i at afinstallere og geninstallere?
Avatar billede terry Ekspert
06. oktober 2009 - 19:26 #1
You could try downloading this program MDAC Utility: Component Checker
http://www.microsoft.com/downloadS/details.aspx?familyid=8F0A8DF6-4A21-4B43-BF53-14332EF092C9&displaylang=en

And if you dont have 2.8 on your PC then download and install it.
Avatar billede terry Ekspert
06. oktober 2009 - 19:27 #3
Is there any other versions of ADO visible?
Avatar billede terry Ekspert
06. oktober 2009 - 19:34 #4
I'm not 100% sure but I would have thought that MDAC gets installed with Vista
Avatar billede petersen7913 Forsker
06. oktober 2009 - 21:14 #5
I have ADO ext. 6.0 for DLL and Security

And yes, I think it came with Vista, it has been working but then ... puf :(

The download: which one should I download?
Avatar billede petersen7913 Forsker
06. oktober 2009 - 22:51 #6
I got the Component Checker, thanks :)

And when I tried to run I got this:
Component Checker is not supported on Windows Vista and later Windows OS's since the MDAC files are protected on these platforms

Then I downloaded the MDAC from the link .... nothing! :(

But thanks for your help. Pls post an 'answer'
Avatar billede terry Ekspert
07. oktober 2009 - 08:38 #7
Dont you have Microsoft ActiveX Data Objects 6.0 Library?

Maybe you should try repairing Vista and Office, it shouldnt be necessary to install ADO 2.8 again.
Avatar billede petersen7913 Forsker
07. oktober 2009 - 09:06 #8
Tanks :)

I will try later today to reinstall Acces. If that doesn't work I will try Vista and Office as you suggest.
Avatar billede petersen7913 Forsker
08. oktober 2009 - 11:58 #9
Terry, will you please post an answer so I can close this?

It's a baaaad and ugly problem :(
Avatar billede terry Ekspert
08. oktober 2009 - 12:36 #10
Thanks

What have you tried so far?