Avatar billede timmo Nybegynder
02. oktober 2009 - 15:14 Der er 4 kommentarer

Trådløst netværk

Hej.

Min kæreste og jeg er lige flyttet i ny lejlighed og har fået en trådløs router (D-Link DWL-G700AP) fra hendes arbejde (da de også betaler for internettet). Det er en kollega fra hendes arbejde, som har konfigureret routeren og valgt WPA-2 koden. Internettet bliver leveret af Yousee gennem kabel-TV'et. Vi har dog problemer med at bruge begge bærbare computere på det trådløse netværk, da Yousee vil have, at man skal aktivere internettet hver gang og derefter vente 120 sekunder.
Jeg tror den opsætter routeren til kun at virke til den ene computer, da internettet efter noget tid ikke virkede på den computer som først havde aktiveret internettet.

Er der nogen som har nogle forslag til hvordan man løser dette problem?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
02. oktober 2009 - 15:26 #1
sætter internettet i WLAN porten?
Avatar billede thov Forsker
02. oktober 2009 - 16:13 #2
Arbejdsgiveren skulle nok have spenderet en router og ikke bare et 'access point' (AP).
For de koster stort det det samme....
(Og YouSee tager sig betalt for en ekstra adresse).
Avatar billede timmo Nybegynder
02. oktober 2009 - 16:52 #3
Ahh ok så det er fordi det ikke er en rigtig router vi har fået? Og altså derfor Yousee brokker sig engang imellem når vi prøver at bruge 2 forskellige computere?
Så må vi hellere have fat i arbejdsgiveren og få en rigtig router...
Mange tak for svar :)
Avatar billede thov Forsker
02. oktober 2009 - 17:13 #4
YouSee låser sig fast på computeres MAC adresse, og den ryger åbenbart lukt igennem et AP.
En router sender kun sin egen MAC videre til YouSee, som derfor kun ser een 'computer' - nemlig routeren, som så, via sin DHCP, kan have 99 computere tilsluttet, uden at YouSee aner uråd :-)

Hvis ellers jeg har (mis)forstået tingene ret.