Avatar billede ingridsworm Nybegynder
13. juli 2001 - 12:31 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Meget langsom CD-brænding

1) Det er lykkedes mig at brænde musik-CD´er på både CD-R og CD-RW discs. Jeg ville så fortsætte med CD-R, men pludseligt læser den uhyggeligt langsom: 2 tracks ud af 24 på 2 timer !! Jeg har prøvet læsning med forsk. hastigheder, men ligemeget hjælper det. Hvad kan være galt ?
2) Min PleXWriter 8/4/32A skulle understøtte CD-text, men jeg får ingen text, skønt afmærket med flueben.??
3) Hvad er en UPC/EAN Code ? Jeg har ingen. Og afmærker jeg coden med flueben, får jeg blot en masser 000000000000000 ?
Avatar billede spectual Nybegynder
13. juli 2001 - 12:40 #1
1) Hvad mener du med læser? Grabber den langsomt eller hvad? Er det en bestemt CD eller gør den det ved alle? Har du prøvet forskellige grabberprogrammer?

2) Hvad mener du med at du ikke får nogen tekst?
Avatar billede spectual Nybegynder
13. juli 2001 - 12:48 #2
æh?
Avatar billede ingridsworm Nybegynder
13. juli 2001 - 12:51 #3
1) Beklager kender ikke ordet \"grapper\". Jeg brænder ved at \"læse\" en image file, som jeg bagefter \"recorder\". Det er den image file, som den er så langsom med. Og jeg har prøvet flere CD-er. Jeg har WinOnCD-programmet, men den virker ikke.
2) De CD-er, jeg har brændt med held, har ikke fået overført CD-texten, altså titel for hver skæring. Og det må jo være meningen !?
Avatar billede spectual Nybegynder
13. juli 2001 - 12:53 #4
De CD-er, jeg har brændt med held, har ikke fået overført CD-texten, altså titel for hver skæring >> Hvordan ved du det?

Jeg har WinOnCD-programmet, men den virker ikke >> hvad bruger du så?
Avatar billede spectual Nybegynder
13. juli 2001 - 12:55 #5
Jeg vil anbefale dig at bruge programmet \"Nero Burning Rom\".

Du kan finde en trial på http://www.ahead.de

Prøv at lav en CD Copy i programmet og se om det går ligeså langsomt.
Avatar billede ingridsworm Nybegynder
13. juli 2001 - 12:57 #6
Ingen CD-text, fordi der ikke står nogen text, når jeg kikker på CD-info. Der er heller ingen text læsbart på \"tavlen\", mens jeg brænder.

Jeg brænder via PleXWriter 8/4/32A-programmet.
Avatar billede ingridsworm Nybegynder
13. juli 2001 - 13:00 #7
Det er jo en CD-kopi, jeg laver, når jeg laver en image file, ikke ?
Avatar billede spectual Nybegynder
13. juli 2001 - 13:04 #8
Ikke nødvendigvis. Du kan jo godt kopiere CD\'er \"on-the-fly\" altså uden image filer.

En Image-fil er jo bare et \"aftryk\" af en CD. Dette \"aftryk\" kan du så \"sætte\" på en ny CD og derved opnå en kopi af den oprindelige CD.
Avatar billede spectual Nybegynder
13. juli 2001 - 13:04 #9
Har du burn-proof på din brænder?
Avatar billede ingridsworm Nybegynder
13. juli 2001 - 13:32 #10
Jo, jeg har også prøvet at brænde \"on the fly\" direkte, men valgte image file for bedre at kunne følge processen, især nu med langsommeligheden.

\"burn-proof\" - kan jeg ikke se nogen steder. Hvordan virker det ?
Avatar billede spectual Nybegynder
13. juli 2001 - 14:02 #11
Burn-proof:

Brænderen har en hukommelse hvor den midlertidigt lagrer de data, den skal brænde ned på CD\'en. Computeren sørger så for at den hukommelse hele tiden er fyldt op. På brændere uden burnproof, sker det at den hukommelse af en eller anden årsag ikke fyldes hurtigt nok op således at brænderen løber tør for data at brænde og der sker en \"buffer underrun\" fejl. Ved burn-proof er brænderen så intelligent, at den holder op med at brænde i tilfælde af at hukommelsen er tom. Når der atter er data i hukommelsen fortsætter brænderen processen for hvor den var nået til.

Plextor (som laver PlexWriter) var de første til at komme med burn-proof, men det vistnok ikke alle deres brændere, der undersøtter dette. Jeg har også en PlexWriter 12/32/10 der understøtter burnproof.

Med Nero Burning Rom vil du let kunne se, om din brænder understøtter det.
Avatar billede spectual Nybegynder
13. juli 2001 - 14:06 #12
Du kan også se, at brænderen understøtter ved at kigge på dioden foran på brænderen. Hvis den skifter til grønt engang imellem under brændingen, så er det fordi den midlertidigt er holdt op med at brænde ( = burn_proof)
Avatar billede spectual Nybegynder
13. juli 2001 - 14:10 #13
Mht. til dit punkt 2 skal du være opmærksom på, at du enten skal indtaste teksten selv via. programmet eller hente teksten fra CDDB (Internet Database over sangtitler).

Der er mange muligheder for hvad der kan være årsag til dit pkt. 1 - og man kan blive nødt til at bruge udelukkelsesmetoden.

Lige i øjeblikket har jeg ingen anelse i hvilket område fejlen ligger i.
Avatar billede ingridsworm Nybegynder
13. juli 2001 - 15:41 #14
Jeg har downloaded Nero Burning Rom programmet, men den koster 49$, så jeg har mere lyst til at prøve at få plextor til at virke igen.
Tak iøvrigt for svarene. Jeg holder lige en pause..........
Avatar billede ingridsworm Nybegynder
14. juli 2001 - 12:34 #15
Det lader til, at nogle CD´er ikke lader sig brænde ! Har I været ude for det ? For nu har jeg i dag brændt hele 2 andre på min Plextor uden problemer, men de 2 CD´er fra i går vil den absolut ikke brænde. Det er 2 jazz-Cd´er fra slutning af 80´erne, men det er de alle.!!!!!!
Avatar billede spectual Nybegynder
16. juli 2001 - 10:51 #16
Ja ok det er nok der problemet ligger.

Hvis CD\'en er meget slidt kan CD-Rom drevet, der læser CD\'en få svært ved at læse indholdet af den med den følge, at det hele går langsomt.

Har du ikke en helt ny CD?

Prøv med den for at se om problemet også er der med den.