Avatar billede kasper_k Nybegynder
30. september 2009 - 20:51 Der er 12 kommentarer

Fujitsu Siemens vista downgrade til XP pro

Hejsa...

Nu har jeg længe siddet og kigget på sitet, må indrømme at der er mange kompetente mennesker herpå.

Jeg er kommet i en lille problem... Jeg har en ælde labtop af mærket fujitsu siemens amilo Pa 1538...den har indtil nu kørt med det oprindelige OS Vista Home premium, men jeg har aldrig været tilfreds..

Jeg besluttede at formaterer disken ig ville installere XP pro istedet, mit problem er nu - Xp er installeret men efter ca 1 minut lukker computeren?

Hvad sker der -  er det en driver som jeg skal installere eller?

Jeg er total blank og rookie...

Kasper
Avatar billede kgkg Nybegynder
30. september 2009 - 21:40 #1
Prøv at resette BIOS til default settings.

Har du strøm tilsluttet hele tiden?
30. september 2009 - 22:18 #2
Velkommen til E. ...

Generelt: Husk alt det der med driverpakker til din Hardware, opdateringer, ServicePack1+2+3, Sikkerhedsprogram, ...

Læs og forstår -> http://www.eksperten.dk/artikler/1104 ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. september 2009 - 23:03 #3
Lukker den ned uden nogen besked, eller får du en besked frem om at gemme dit arbejde fordi systemet lukker om 60 sekunder?
Avatar billede kasper_k Nybegynder
01. oktober 2009 - 07:53 #4
Hejsa
Mange tak for den hurtige respons.

kgkg: Jeg tester det lige senere

karise_larry: Jeg læser artiklen ved lejlighed

john_stigers: JEg har støm på hele tiden og jeg får ikke nogen besked, den likker bare - kaflaf.
Avatar billede serverservice Praktikant
02. oktober 2009 - 16:48 #5
Jeg vil umiddelbart komme med at kvalificeret gæt - nemlig at du IKKE har formatteret men bare installeret oveni eksisterende partition.

Så om igen med din windows cd, og denne gang skal du slette din partition c: og oprette en ny med "o" og enter , formattere osv. og så installere

.. svarer men du kan afvise hvis jeg tager fejl
Avatar billede kasper_k Nybegynder
02. oktober 2009 - 21:04 #6
Jeg har prøvet at formatere 2 gange.

Slette partitionerne som oprindeligt var på pc'en og oprettet en ny

Første gang på NTSF (hurtigt) og da jeg løb panden mod muren tog jeg den slagne gang med den sløve og mere grundige...

Jeg har endnu ikke haft mulighed for at se og prøve de tidligere svar igennem, men gør det nok nu..

Takker endnu engang for hjælpen, jeg skal nok holde tråden her updatet.

Kasper-k
Avatar billede serverservice Praktikant
02. oktober 2009 - 21:09 #7
Du må lige forklare hvor langt du når i installationsprocessen så og kommer der nogle fejl og hvornår genstarter den ?
Avatar billede lasbas Nybegynder
03. oktober 2009 - 17:35 #8
Så vidt jeg husker er der et hav af foranstaltninger der gør at
man ikke bare sådan lige kan nedgradere fra vista til xp ?

Men en ting der altid har virket for mig er at installere
noget gammel linux først... f.eks redhat

Og så installere XP bagefter ( uden problemer )
03. oktober 2009 - 17:57 #9
... eller en omgang med Killdisk http://www.killdisk.com/downloadfree.htm + http://www.helgec.dk/killdisk.html ?

---

Er det PRÆCIST samme sted den "slukker" helt ?
Avatar billede kasper_k Nybegynder
04. oktober 2009 - 20:12 #10
Installationene er gennemført og computeren starter godt nok op, men efter en rum tid ca 15 min til at starte med lukker den bare ned.

Jeg er pt igang med at geninstallere Vista på den da alt andet synes ikke at virke, og bare for at tjekke at der ikke er harware der er kaput...
04. oktober 2009 - 20:42 #11
Men SLUKKER den bare som om du - BANG - tog 230V stikket UD! Eller 'lukker' den pænt ned ?
Avatar billede kasper_k Nybegynder
05. oktober 2009 - 17:50 #12
Den slukker bare, meget mystisk maskine.

Jeg har nu installeret Vista home på den og den kører uden beklageligheder.