Avatar billede thomas69 Nybegynder
28. september 2009 - 18:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Virus ??

Hejsa

Nu skal jeg desværre nødt til det igen :(

Har ellers lige været her for nogen dage siden ang. noget virus.

Kort fortalt har jeg lavet en nyinstalltion af Xp og drivers, win update osv osv..
Og umiddelbart virkede alt her i nogen dage. Jeg ville så prøve og update min grafikdriver & lydkort driver. gik i kontrolpanel og fjernede nvidiadriverne og genstartede så, meeen mus & tastatur virker ikke når jeg kommer ind i win.
der er lys i mus / tastatur men kan INTET gøre..

-Hjælpe ikke og starte op i fejlsikret.
- Sidste kendte...
- kan IKKE boote op fra min org. XP pro DK cdér. for og måske kører en repair?

Har i win98 cdér.

Men hvad pokker kan jeg gøre her??

Thomas
Avatar billede thomas69 Nybegynder
28. september 2009 - 19:01 #1
Hov glemte lidt :)

win starter helt op, popper op med, om jeg vil søge efter driver på nettet osv, alle mine andre programmer, virusscan osv starter også op.. Men som om win bare er låst ???

-Det hjælper ikke og starte op i fejlsikret.
- Sidste kendte config i bios...
- Kan IKKE boote op fra min ORG. XP pro DK cdér. for og kunne kører en repair?

Har ORG. win98 cdér, hvis jeg skal formattere??
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
28. september 2009 - 21:33 #2
Hej..

Bruger du trådløs mus og/eller tastatur ?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
28. september 2009 - 21:33 #3
sorry det var ikke et svar..
28. september 2009 - 22:44 #4
...Kan IKKE boote op fra min ORG. XP pro DK cdér... - hvorfor ka' du ikke det ???

...Har ORG. win98 cdér, hvis jeg skal formattere... Joooo - så ka'' du tømme HD'en HELT men du skal da stadig bruge dine ORIGINAL XP CD til at boote på ??? Eller havde du forestillet dig at install Wintendo98' *G* ?
Avatar billede thomas69 Nybegynder
29. september 2009 - 10:52 #5
Nej alm. mus og tastatur..

Larry, i bios er den sat til at boote op fra cdér, og når den så starer op skriver den bare noget med; at det ikke er en system disk.
Det sjove er, jeg har fundet ud af, at hvis jeg trykker på space hele tiden under opstart så vil den godt :)

Jeg har prøvet og kører en Repair, men undervejs vil den lige pludeslige have en dll fil, NCCOI.DLL.
Den ligger åbenbart ikke på min XP. har hente filen på nettet og brændt den ned på en skive, og når den så bede om den sætter jeg den nye skive i, men den er ligeglad..:(

Og jeg har vist fået lavet for meget rod med det hele nu, for lige meget hvilken måde jeg starter op på nu, kommer der bare blå skærm.
Så igen, går jeg engang med format C :) :(
Avatar billede thomas69 Nybegynder
29. september 2009 - 10:57 #6
Lige et lille spørgsmål.

Jeg tror måske at min tidligere virus (virut) kommer fra en fil som jeg har liggende på en ekstern HD.
Jeg har bare en masse andre filer/mapper (backup) som også ligger der, vil jeg få virus igen hvis jeg henter nogen af disse mapper/filer igen???
Avatar billede thomas69 Nybegynder
30. september 2009 - 16:47 #7
Jeg lavede endnu en format c, så jeg napper pointene selv, men ellers tak for hjælpen.