Avatar billede Banjomand Nybegynder
28. september 2009 - 14:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Medion 95400 /XP home edition SP3 , *Exploren, er blevet tung og langsom?.

Som sagt er exploren blevet meget mærkelig og tung.
Jeg har læst mig frem til at det vil (måske) hjælpe med mere ram.
Den har i øjeblikket kun 512.  Har læst at den kan udvides til  ialt 2gb. Om det ene hænger sammen med det andet, ved jeg ikke og derfor håber jeg, at nogen kan guide mig.

Mvh Banjomand
Avatar billede justrace Novice
28. september 2009 - 14:32 #1
Fra 515mb til 2 gb vil føles som at komme fra en fiat 500 til Ferrari's F1-racer. Det vil give så meget spark i r.... at når du lander, vil blive nervøs for at den letter som et jegerfly. :)
Avatar billede Banjomand Nybegynder
28. september 2009 - 14:58 #2
Banjomand: -Jamen det glæder mig. Bortset fra, at jeg gerne ville vide om det er årsagen alene, alså manglende ram? Når exploreren er så langsom!
Mvh. Banjomand
Avatar billede justrace Novice
28. september 2009 - 16:20 #3
Det er jo ret svært at vurdere, men en halv mega er s'gu ikke ret meget.
28. september 2009 - 17:42 #4
Ref. #1 - "Overdrivelse Fremmer Forståelsen..." - nu er der mange andre faktorer en bare det med RAM (eller måske mangel på samme?)

[Ctrl][Shift][Esc] -> Joblisten - Fanen [Ydeevne]... Hvor meget RAM er der ibrug ifølge det grafiske billed ?

Billed eksempel -> http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=15866

---

"Min bil kører sååååå langsom ? Har har hørt at ved at sætte dobbelt så store hjul på så får man dobbelt fart ?" *G*
Avatar billede justrace Novice
28. september 2009 - 17:56 #5
Det kommer an på om du mener hjulenes omkreds eller diameter. :)

Bortset så il en forøgelse fra 512 til 2 gb give betydelig meget effekt, hvilket bilen ikke får.
28. september 2009 - 22:54 #6
...give betydelig meget effekt... Hmmm...

(Jeg har en "test" PC med 512 -> 2G RAM... til at lege med. Skal jeg lige forsøge med 'stopur' for at se/måle evt. forskel ? Hvilken internetside er i denne forbindelse relevant til den slags 'måling' ?)
Avatar billede Banjomand Nybegynder
29. september 2009 - 11:11 #7
Tak til Justrace.
Jeg tester lige hvad Karise Larry mener, om hvormeget den kan maximalt indholde.
Samt om det i det hele taget er nødvendigt med ram udvidelse?
Og om der ikke skal andet til? Jeg opgraderede på et tidspunkt i ferien (juli)i år. Exploreren til 8. Det er måske her, at det blev mærkbart ringere. Hidtil har normalt undgået at opgradere exploreren.
Så det er lidt ærgeligt hvis det er denne som skaber problemet.
Banjomand
Avatar billede Banjomand Nybegynder
29. september 2009 - 11:41 #8
Til Karise Larry

414 MB
29. september 2009 - 11:50 #9
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.
Avatar billede Banjomand Nybegynder
29. september 2009 - 15:46 #10
Tak for ideen.
Jeg vender tilbage, måske først onsdag d. 30.09.09
Avatar billede Banjomand Nybegynder
29. september 2009 - 16:19 #11
Jeg tror på at det er sjovt!

Jeg har lige købt en ny router. Og fået den sluttet til.
Så nu kører den bærbare, som om den er ny!

Havde haft den på ethernet/opkoblet. Indtil jeg fik taget mig sammen og fik så den tilsluttet. Den er super hurtig igen.

Så indtil videre tak for indlæggene.

Mvh. Banjomand