28. september 2009 - 13:56 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Komplet semitrådløst netværk

Hej Eksperter,

Jeg ønsker et komplet hjemmenetværk iht. nedestående illustration:

http://img121.imageshack.us/img121/501/setupv.png

Jeg skal forsøge, at formidle hvad der menes;

Jeg har følgende apparater som er vist på billedet og jeg ønsker deling/netværk på følgende måde:

- Stationær PC og bærbar skal begge være trådløst på nettet.
- Stationær PC og bærbar skal deles om USB HDD, USB lydkort og trådløs mus + tastatur.
- PS3 og TV skal være på nettet (PS3 trådløs og TV m. kabel).
- PS3 og TV skal have adgang til USB HDD via netværk.

Jeg forestiller mig, at der skal bruges en USB dims der bruges som link mellem USB HDD og router. Således vil USB HDD'en være delt på netværket.

Anden udfordring er, at finde endnu en USB dims som gør, at både stationær og bærbar kan bruge USB lydkort og mus+tastatur på samme tid.

Jeg har kigget på USB-switch, men så vidt jeg forstår, så er det kun til at dele én USB enhed imellem flere PCer? - Måske tilkobling af en USB hub til switchen ville gøre tricket?

Jeg søger en indkøbsliste til mit projekt, så derfor spørger jeg jer venligt; kan i hjælpe mig?

På forhånd tak for jeres tid og svar :)

Mvh. Christian
Avatar billede swiatecki Novice
28. september 2009 - 14:33 #1
Router: køb en cicso/linksys

Overvej at koble PS3'en på med kabel da det så går hurtigere, og er mere stabilt - hvilket er vigtigt hvis du skal spille over nettet eller se film.

Ang. USB deling, er jeg i tvivl om hvorvidt man kan dele et USB lydkort, således at de begge kan tilgå den, det sammegælder for MUS/tast, men jeg synes ikke jeg har set det gjort før.

En løsning kunne være så koble mus/tast til den stationære, og så bruge synergy ( http://synergy2.sourceforge.net/ ) til at koble det sammen. Det er super nemt at bruge, og det kører over netværket.

Ligeledes kan du overveje at koble lydkortet til den stationære og så bruge Airfoil's produkter (bla. Airfoil Speakers) ( http://rogueamoeba.com/airfoil/) til at sende lyden fra den bærbare.
Det koster lidt, men det er super lækkert at bruge.

Ang. USB-HDD'en kan du jo også koble denne på den stationære, da jeg tror den kan levere indholdet bedre (pga. mere CPU/ram end routeren)
28. september 2009 - 16:24 #2
Tak for det hurtige og velovervejede svar :)

PS3'en kobler jeg på med kabel.

En netværks USB-hub kan være løsningen?

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=398510
Avatar billede swiatecki Novice
28. september 2009 - 18:52 #3
Jeg tror ikke alt en netværks USB-hub er løsningen, pga. den måde lyd og input styres.

Det produkt skriver at det kan dele diske samt printere, ting som man også normalt kan snakke med over netværket, det kan man ikke med  lyd/mus/tast. Yderligere kunne jeg godt forestille mig at det kunne give nogle problemer for din brug af musen, forestil dig du bevæger musen udfra noget på den bærbare og klikker, men samtidig har du også bevæget musen på den stationære og guderne må vide hvad der så kan ske hvis du klikker :p

Dog kunne du overveje den til din harddisk, eller du kunne købe en router med denne funktionalitet indbygget :)
16. februar 2010 - 21:10 #4
Emnet er ikke aktuelt længere. Jeg vil dog gerne give dig nogle point for din tid :)