Avatar billede CL2000 Nybegynder
28. september 2009 - 13:17 Der er 3 kommentarer

Flytning af Exchange server 2003

Hej Eksperter

Jeg skal have rykket min Exchange server fra TDC til Fullrate, og vil gerne lige være på den sikre side, så jeg ikke mister nogen mails.
Hjemmesiden ligger hos Speednames.com

Spg. 1.
Hos Speednames skal jeg ændre a-record til den nye IP, som jeg har hos Fullrate. Men hvad skal jeg bruge til backup, hvis nu serveren er nede? Pt. Bruger jeg backup-mx.post.tele.dk, men hvad hedder den hos Fullrate? Har talt med kundeservice og de siger at det er smtp.fullrate.dk kan det passe?

Spg. 2.
Hvilken rækkefølge jeg skal jeg gøre hvad? Skal jeg først ændre ip'en hos Speednames, og når det så er trådt i kræft så rykker serveren over til Fullrate forbindelsen?

Spg. 3.
Skal jeg lave nogen ændringer på selve exchange serveren?

På forhånd tak
/CL
Avatar billede riversen Nybegynder
28. september 2009 - 17:56 #1
1. Hvis de siger det, så ja

2. JEg går ud fra du her mener i DNS. Det er ligemeget... uanset hvad, så vil der være en kortere eller længere periode, hvor tingene ikke er helt konsistente. Dine mails skal nok blive leveret, når alt er opdateret og flyttet. Andre servere vil prøve et stykke tid før de opgiver at levere en mail til din organisation.

3. Nej, ikke hvis du bare skifter udbyder.
Avatar billede CL2000 Nybegynder
29. september 2009 - 16:40 #2
Hej Riversen,

Mange tak for din hjælp, det lykkes at flytte den idag, og det hele ser ud til at fungere.

Så smid et svar:)
Avatar billede riversen Nybegynder
29. september 2009 - 16:50 #3
velbekom. Behold bare point.