Avatar billede Cadilac Nybegynder
27. september 2009 - 11:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"Videnskabelig" måling/dokumentation af diverse browsere

Findes der up-to-date "Videnskabelige" målinger/dokumentationer/test af diverse browsere, med hensyn til sikkerhed, hurtighed o.lign?
Fra computerblade eller andre steder.
Kort sagt: Hvad er, efter sagkundskaben den bedste browser, og hvad kommer som nummer 2 o.s.v

Cadilac
Avatar billede olebole Juniormester
27. september 2009 - 15:53 #1
<ole>

Symantec er et af verdens førende huse for sikkerhedssoftware - hvadenten man kan lide deres produkter eller ej. De har et enormt baggrundsmateriale at analysere på, så troværdigheden må regnes for særdeles god. De rangerer browserne således - den med flest sårbarheder øverst:

1) Mozilla Firefox
2) Internet Explorer
3) Safari
4) Opera
5) Google Chrome

Kilde:
    http://www.symantec.com/business/theme.jsp?themeid=threatreport
    http://eval.symantec.com/mktginfo/enterprise/white_papers/b-whitepaper_internet_security_threat_report_xiv_04-2009.en-us.pdf

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
27. september 2009 - 15:56 #2
- men virkeligheden er yderst kompleks, så det er nødvendigt at læse hele rapporten meget grundigt, hvis man skal forstå realiteterne bag tallene  ;o)
Avatar billede Cadilac Nybegynder
27. september 2009 - 15:58 #3
Tak olebole, kom med et svar, så du kan få points.

Andre er dog velkomne med kommentarer
Avatar billede olebole Juniormester
27. september 2009 - 16:13 #4
Lad bare spørgsmålet stå åbent et par dage endnu. Det kan være andre kommer forbi med gode bud - og så kan vi jo dele rovet  ;o)
27. september 2009 - 18:31 #5
... hvert andet øjeblik kommer nævnte programmer med en eller anden form for opdatering; sansynligvis/muligvis til det bedre mht. nævnte sikkerhed, hurtighed o.lign? ... Så det kan jo ændre sig fra 'dag til dag'.
Samt nogle browser/programmer spiller bedst sammen med sikkerhedsprogram 'dit&dat'.
Nogle hjemmesider er mere komplexe end andre (Flash, ActiveX, ...) som så kan håndteres forskelligt mht hurtigheden. For ikke at nævne den pågældende PC's / grafikkort's / driver's kræfter...

Jeg hører/læser om flere som er >200% tilhænger af Firefox; når man så går dem på 'klingen' mht. M$ IE, så har de sidst brugt den, da den var version 6.0 eller mindre...
Ligesom folk der generelt ikke kan li' Skoda biler - men den gamle udgave altså...
Avatar billede olebole Juniormester
27. september 2009 - 22:33 #6
Præcis  ;o)