Avatar billede dk_akj Nybegynder
25. september 2009 - 22:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Grante select på tabeller men tillad ikke brugeren at selecte fra dem

Ja, overskriften lyder måske fuldstændigt åndsvagt men jeg har en QA gut som skal lave nogle udtræk fra en database, jeg ved han ikke har ret meget forstand på det (han spurgte bla om han kunne kopiere hele databasen over i ACCESS :s)

Jeg har derfor oprettet en bruger på databasen og granted select på de 3 tabeller han skal bruge og lavet et view med de joins der nu skal være.

Jeg ønsker IKKE at han skal have mulighed for at selecte direkte fra tabellerne, men kun fra view'et, men er det muligt ?

//akj
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2009 - 22:42 #1
Kan du ikke opnaa det ved at grante ham select paa view men ikke grante ham select paa tables ??
Avatar billede dk_akj Nybegynder
27. september 2009 - 21:49 #2
Hej Arne,

Nej, hvis jeg revoker select på en af de tabeller der indgår i viewets definition så får jeg en ORA-04063, view contains errors.

Prøver jeg at at recompile viewet med alter view compile så får jeg den pudsige melding Ora-24344 success with compilation error.

Ja hura, operationen lykkedes men patienten døde....

//akj
Avatar billede dk_akj Nybegynder
19. august 2010 - 07:45 #3
lukker