Avatar billede TheBonden Novice
24. september 2009 - 14:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

database dirgram

hej jeg er ved at lave en hjemme sidem med mysql og bruger access til at lave en pland for det.
jeg er i gang med at lave et skore bord til freedykning konkurancer jeg har lave en tabel der ing holder fornavn efternavn køn natinoalitet og et foto på atleterne mit spørsmål er så den enegang er den ene atlet med og en anden gang ikke og er med i flere disipliner hvor dan gøres det
Avatar billede teepee Nybegynder
24. september 2009 - 15:51 #1
Du skal have én tabel til discipliner, én tabel til turneringer, og én tabel til turneringstilmeldinger. Dvs. de første tre putter du bare stamdata i og giver dem en primærnøgle. Det skal din persontabel også have. Så laver du en relationel tabel som indeholder en fremmednøgle til både turnering, person, og disciplin (samt sin egen primærnøgle). Du tilmelder altså personerne til hver disciplin. Yderligere tilføjer du et felt hvor du kan indskrive resultatet. Hvis discipliner har mere en et resultat, hvilket jeg mistænker at det har, så laver du en tabel mere hvor du gemmer resultater.
Avatar billede teepee Nybegynder
24. september 2009 - 15:52 #2
Resultattabellen skjal blot indeholde en fremmednøgle til primærnøglen fra disciplintilmeldinger.
Avatar billede teepee Nybegynder
24. september 2009 - 16:11 #3
Avatar billede teepee Nybegynder
24. september 2009 - 16:12 #4
Havde desværre ikke lige et korrekt diagrammeringsværktøj ved hånden, men du forstår nok.

Man kunne også tilføje en tabel som styrede hvilke discipliner som er til stede ved hvilke turneringer...
Avatar billede TheBonden Novice
25. september 2009 - 14:01 #5
jeg har et link til et exel fil det er noget i den stil jeg vil lave bare som web mere bruger vendlit

http://www.freewc09.dk/files/results.xlsx

man har en dykker der deltager i en tunering1 og deltager i disipliner STA og DNF han laver et resulta i endlenden hete 100m og går vider til finalen og laver 105m han deltager så sener på året i en anden tunering2 hvor an laver ander resultater

´tak for et godt svar du får hermed dine point men håber du vil fårtsat hjælpe mig med at på database til se rigti du
Avatar billede TheBonden Novice
25. september 2009 - 16:08 #6
Avatar billede teepee Nybegynder
26. september 2009 - 11:26 #7
Det ser fint ud. Stil endelig spørgsmål hvis du har nogle sql'ere eller andet, der driller
Avatar billede TheBonden Novice
27. september 2009 - 19:13 #8
mit næste problem er så at resultater har fat i telmelinger men der er jo flere disipliner og person kan være med i flere og der er indledne og finale resultater den kan ses på linket http://www.freewc09.dk/files/results.xlsx
Avatar billede teepee Nybegynder
29. september 2009 - 08:23 #9
Tilmeldinger registrerer hvilke discipliner at en person deltager i ved en given turnering. Den holder ikke øje med hvem der går videre til en finale. Jeg vil foreslå at du laver en stored procedure som efter den ordinære turnering fin der frem til finalisterne og tilmelder dem til en "ny" turnering, som er gratis.