Avatar billede DalleJava Nybegynder
22. september 2009 - 14:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udskrift / udprint i java

Hej kloge hoveder! :-)

Jeg har lavet mig en JFrame, hvor jeg kan køre en masse ting i.
Jeg laver noget dataopsamling i DB, skriver i lister, og tegner grafer af mængde data i DB.

Alt dette virker mere eller mindre.
Men jeg kunne godt tænke mig at kunne lave en printefunktion.

Eventuelt printe mine liste eller paneler.
Jeg har læst en del frem og tilbage, men syntes at blive mere forvirret end det gavner.

Jeg har et lille eksempel hvor jeg kan køre en main, få en printeknap frem på skærmen, derefter få en printerdialogboks frem, og tilsidste printe en fordefineret tekst ud.

Så jeg har altså hul gennem til printer.

Er der nogle der kan hjælpe med at forklare mig, hvordan jeg eventuelt skal gribe denne opgave an på?
Nogle hints er ok, jeg er ikke bleg for at lave benarbejdet selv. Jeg er bare lidt tabt omkring hvor jeg skal starte.

Jeg har læst man også kan gøre noget printeble, så man kan markere det og printe det ud.

Ønskesenario er selvfølgelig at jeg kan have en knap, der hedder print, og at denne printer noget bestemt ud.

Håber dette giver mening.

Mvh
Daniel
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2009 - 00:02 #1
Avatar billede DalleJava Nybegynder
28. september 2009 - 11:02 #2
Hej Arne,

Det var lige hvad jeg skulle bruge. Det virker.

Jeg roder lidt med at få det tilpasset i størrelse til A4, samt få det lagt ned i landscape.
Dette kan jeg gøre manuelt med at sætte størrelse, og ligge det ned ved udprint, men havde været dejligt hvis jeg kunne få det gjort automatisk.

Smid du bare et svar!

-Daniel
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2009 - 15:01 #3
Jeg har aldrig selv brugt det, saa jeg ved ikke hvordan man goer den slags.

Svar.