Avatar billede imtheman Nybegynder
21. september 2009 - 12:13 Der er 17 kommentarer

Professionel vurdering af www.24-25.dk

Hej venner

To uger med en arbejdsuge på 70 timer og denne hjemmeside er resultatet. Personlig er jeg stolt af den og jeg syntes selv den er fantastisk! Men for at være ærlig, det jeg har lavet er en hjemmeside JEG  kunne finde på at købe fra... Derfor har jeg brug for kritik fra folk, der ikke tænker præcist som mig.

Jeg har brug for kritik af ALT: design, koncept, stavefejl, sætningsopbygning og vigtigst af alt ting jeg ikke selv var klar over skulle kritiseres.

Som jeg ser det, er det eneste der ikke er færdigt er manualen og w3c validering. Jeg vil dog stadig meget gerne have kommentarer på manualen.

Du må meget gerne være en flueknepper og du må meget gerne være brutal i din kritik. Pæne ord er meget velkomne! Men hvad jeg virkelig har brug for er ideer til forbedringer.

...

Og en ting mere... hvad syntes i om ideen: at skabe et partnerprogram.
Altså give 1.000 kr. pr. ny kunde en person skaffer. [jeg står stadig selv som sælger og for support]

Venlig hilsen
Martin Carlsson

Hjemmesiden er ikke offentliggjort endnu og der kræves logind for at se indholdet:
URL: www.24-25.dk
Brugernavn: expdk
Kodeord: expdk
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2009 - 13:01 #1
Jeg kan godt lide dit røde logo, den er genial :-) Men ellers er der vist meget arbejde endnu, så jeg vil ikke kommentere indlysende ting. Held og god arbejdslyst.
Avatar billede imtheman Nybegynder
21. september 2009 - 13:22 #2
Tnx :-)
Som jeg ser det er det færdigt. Kan du komme med et eksempel?
Avatar billede Qwalk Nybegynder
21. september 2009 - 13:25 #3
Simpel og udemærket design.

Jeg lagde lige mærke til at du ikke var momsregistreret da jeg læste dine betingelser igennem.

Efter min mening, burde du momsregistrere dig. Jeg ved godt det ikke er et krav så længe indtjeningen ikke overstiger 50.000 kroner årligt, men du burde stadig gøre det hvis du sælger faste ydelser.

Kunder har det bedre hvis de handler med et CVR nummer frem for en privat person der ikke er registreret.

Jeg selv, er selvstendig branchen og sælger IT- og webløsninger. Og det forslag med et såkaldt "partnerprogram" synes jeg lyder som en dårlig idé for dig selv, specielt med den pris du tilbyder kontra hvad en ny kunde skal betale for en hjemmeside/leje kontrakt.

Konceptet er godt - leje af hjemmeside/webhotel/domæne/support. Det tilbyder jeg bl.a. også selv. Og det fungerer rigtig godt.
Avatar billede imtheman Nybegynder
21. september 2009 - 13:40 #4
Qwalk
Meget god kommentar!
Som jeg ser det er det ligegyldigt om man er momsregistreret eller ej. Men her er det ikke min personlige mening der er vigtig!
Som det første i morgen finder jeg ud af hvordan man momsregistrer sig :-)

Mange tak!
Hvis du har flere ideer er jeg meget interesseret.

Martin
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2009 - 13:46 #5
Bestilling og Spørgsmål / kommentarer / kontakt Syntes jeg skulle have hver sin side.

Når jeg sender en bestilling (uden at taste noget ind) springer siden op i toppen og jeg kan ikke se fejlmeddelsen.

EAN, CVR og Upload fil er vel ligegyldigt på en bestilling?

By / postnr bør skrives omvendt = Postnr / By eller have hvert sit felt

Navn *
E-Mail *
Adresse *
By / postnr. *

Bør skrives:

Navn *
Adresse *
Postnr /By. *
E-Mail *
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2009 - 13:50 #6
De gule "smilees" er useriøst
Avatar billede Qwalk Nybegynder
21. september 2009 - 14:02 #7
imtheman

Dette er alt du skal bruge.

http://www.virk.dk/myndigheder/EOGS/Startblanketten_momsregistrering_mv

Dette er blanketten til at momsregistrere sig. Udfyld den og print den ud og send den, eller indberet med digital signatur. Følg op på cvr.dk.
Avatar billede Qwalk Nybegynder
21. september 2009 - 14:21 #8
Desuden synes jeg du skal gøre meget ved din tekst på hjemmesiden, ændre ordne og måden du skriver på, få mere tekst ind på din hjemmesde, frem for alle de stort set tomme sider.

Jeg synes det ser uprofessionelt ud, og specielt de gule smilies som jape44 også bemærkede og kommenterede.

Jeg synes dine overskrifter er distraherende, og det efterfølgende "... muligheden for at leje en hjemmeside." er ikke særlig pænt og giver ikke særlig meget mening når du skriver det så mange gange.

Prøv at fremstå mere professionelt, få idéer fra andre hjemmesider i branchen. Det gør ikke noget at fremstå som på en personlig og direkte måde som du nu gør, men gør det med omhu. For mulige kunder mister ofte interessen og respekten når der kommer for meget af det.

Desuden synes jeg du skal fjerne den Youtube video du har sat ind, og lave din egen som er tilgængelig som download. Men fjern videoen fra FORSIDEN!, det kommer til at ligne en blog når man kigger igennem den - og ikke en web virksomhed.

Keep up the good work!
Avatar billede imtheman Nybegynder
21. september 2009 - 16:33 #9
jape44
"Når jeg sender en bestilling (uden at taste noget ind) springer siden op i toppen og jeg kan ikke se fejlmeddelsen."
God pointe - det vil jeg skrive som foreslag til concrete5.

"Bestilling og Spørgsmål / kommentarer / kontakt Syntes jeg skulle have hver sin side."
"EAN, CVR og Upload fil er vel ligegyldigt på en bestilling?"
Jeg har fået en del kritik af bestillingsproceduren.
I stedet for at lave lappe løsninger vil jeg lave den helt om. Jeg ved dog ikke til hvad endnu.

Nogen der har et foreslag? Eller et eksempel fra en anden hjemmeside.

"By / postnr bør skrives omvendt = Postnr / By eller have hvert sit felt
osv..."
Enig!

"De gule "smilees" er useriøst"
Det er irrelevant om jeg er enig, de har ikke et vigtigt formål og hvis de irriterer nogen ser jeg ingen grund til ikke at fjerne dem.
Avatar billede imtheman Nybegynder
21. september 2009 - 16:51 #10
Qwalk
"Kunder har det bedre hvis de handler med et CVR nummer frem for en privat person der ikke er registreret."
CVR er hermed bestilt.

"Og det forslag med et såkaldt "partnerprogram" synes jeg lyder som en dårlig idé for dig selv, specielt med den pris du tilbyder kontra hvad en ny kunde skal betale for en hjemmeside/leje kontrakt."
Som jeg ser det er økonomien egentlig ok, jeg er dog bange for at det virker uprofessionelt.
Har du en kommentar til det?

"Desuden synes jeg du skal gøre meget ved din tekst på hjemmesiden, ændre ordne og måden du skriver på"
Jeg arbejder løbende med at forbedre teksten. Specifikke eksempler og ideer er velkomne

"få mere tekst ind på din hjemmesde, frem for alle de stort set tomme sider"
Den vil jeg lige overveje. En af de største fejl folk begår på hjemmesider er ALT for meget tekst.

"Jeg synes dine overskrifter er distraherende, og det efterfølgende "... muligheden for at leje en hjemmeside." er ikke særlig pænt og giver ikke særlig meget mening når du skriver det så mange gange."
Sandheden gør ondt! Jeg kunne ellers selv godt lide den formulering. Men nu jeg ser på den igen er det tydeligt at den ikke er god.

"Prøv at fremstå mere professionelt"
Det er derfor jeg tager så meget kritik som jeg kan få :-) Man kan nemt lukke sig inde i sin egen osteklokke.

"få idéer fra andre hjemmesider i branchen."
God ide!

"For mulige kunder mister ofte interessen og respekten når der kommer for meget af det."
Ja.

"Desuden synes jeg du skal fjerne den Youtube video du har sat ind, og lave din egen"
Mit dilemma er at jeg ikke har samme videoredigerings kompetencer som dem der lavede denne video.
Inden for den næste måden eller to er det ikke en prioritet at opbygge disse kompetencer.
Vil du mene det er bedre at jeg laver en hovedpræsentationsvideo selv (i dårligere kvalitet og uden lyd) i stedet for den engelske.

"og lave din egen som er tilgængelig som download."
Hvorfor som download?

"Men fjern videoen fra FORSIDEN!, det kommer til at ligne en blog når man kigger igennem den - og ikke en web virksomhed."
Den vil jeg tage til efterretning. Videoer har en tendens til at fange folk.

"Keep up the good work!"
Tnx!
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2009 - 17:33 #11
Ikke for at *hagle* dig ned :-) Men du bad selv om det ;-)

Qwalk´s argumenter er helt relevante og vi begge har brugt tid på denne side.

Siden mangler et eller andet *Punch*

Idéen er jo ikke ny, så du bevæger dig ind på et marked hvor du skal score andele fra de andre udbydere. Men idéen med de 1000 kr. ville jeg holde mig langt væk fra.

Amino.dk har bedre forudsætninger for at vurdere et forretnings - koncept

Jeg savner også en forklaring på hvad 24-25 betyder?
Avatar billede imtheman Nybegynder
21. september 2009 - 18:21 #12
"Ikke for at *hagle* dig ned :-) Men du bad selv om det ;-)

Qwalk´s argumenter er helt relevante og vi begge har brugt tid på denne side.)"
Jeg kan klare det :-) Selv om det er hårdt lige nu er denne kritik virkelig værdifuld!
Jeg er meget glad for den hjælp i har givet!
Jeg håber i kan se at jeg tager jeres ideer meget seriøst!

"Siden mangler et eller andet *Punch*"
Har du ideer?

"Men idéen med de 1000 kr. ville jeg holde mig langt væk fra."
Der er noget ved ideen jeg virkelig ikke kan lide, jeg kan dog ikke sætte ord på.
Den er hermed taget af bordet.

"Amino.dk har bedre forudsætninger for at vurdere et forretnings - koncept"
Virker som en fed side, den er et besøg værd.

"Jeg savner også en forklaring på hvad 24-25 betyder?"
24-25 betyder ikke noget - det er nemt at huske - nemt at sige og virker også hvis jeg ændre konceptet.
Avatar billede Qwalk Nybegynder
22. september 2009 - 09:56 #13
Det bedste du kan gøre er at kigge lidt rundt på virksomheders hjemmesider i samme branche. Få idéer til hvad der fremstår på deres hjemmesider og hvordan de fremlægger det.

Mht. videoen. Jeg synes den skal være tilgængelig som download så dine kunder ikke altid skal ind på hjemmesiden hver gang de skal lære noget nyt. Men de blot kan finde den frem lokalt på deres computer.

Grunden til jeg skrev, det nok var bedst du lavede din egen video, er grundet forskellige årsager. For det første kan du lave den på dansk, det letter forståelsen for mange mennesker. Specielt tekniske udtryk. For det andet synes jeg at du ikke skal lave, 1 video men flere.

Du burde dele dine videoer op i "kapitler" sådan at hver video på 1-3 minutter omhandler ét emne. Så kan du evt. lave en broadcast på dit site med de forskellige kapitler så dine kunder kan finde det de skal bruge med det samme, frem for at spoole frem og tilbage i én video for at finde én relevant information.

Lav et flash embed, frem for at linke til Youtube - det virker ikke professionelt. Og sæt dem samtidig tilgængelige som download.

Det er ikke særlig svært at redigere video - samt optage. Du kan bruge Fraps til at optage skærmbilleder, og redigere dem i Windåse Movie Maker hvis du ikke kender andet. Meget simpelt - leg lidt med det du lærer det hurtigt.

Bare mit forslag til den perfekte manual/guide.
Avatar billede Qwalk Nybegynder
22. september 2009 - 10:02 #14
Okay glem min kommentar - jeg skal lære at kigge lidt nærmere på tingene før jeg kommenterer dem. :-) Så ikke at du havde lavet dine egne videoer, og lagde ikke mærke til de "kapitler" du havde lavet.

My bad :-)
Avatar billede imtheman Nybegynder
22. september 2009 - 11:12 #15
... jeg har netop modtaget mit helt nye CRV nummer :-) 32425291 Yeah!!

Hey Qwalk
Begrundelsen for at så mange informationer går igen på hjemmesiden er at at folk sjældent læser hele hjemmesiden igennem (mest pga. forkert/dårlig opbygning) derfor er det meget vigtigt for mig at se at en person som dig overser at man kan klikke på de forskellige "kapitler" i manualen.
Det betyder at jeg har begået en fejl i opbygningen.

Jeg har overvejet hvordan jeg vil indsætte videoerne - min begrundelse for ikke at embedde videoerne er at youtube har brugt mange millioner på at designe deres system til at være verdens mest brugervenlige/effektive. Youtube har mange begrænsninger(og reklamer), jeg opvejende fordele og ulemper, resultatet blev at youtube nok var bedst. Hvis du har et bedre foreslag vil jeg gerne se på det.

Jeg vil se på Fraps og WMM.
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2009 - 01:57 #16
Med *punsh* mener jeg freks et slagtilbud som denne: http://www.fullrate.dk/images/fullrate_sep_448x299.gif

Og så lave sitemap som et menupunkt så der er plads til mere info om priser
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
07. december 2009 - 11:37 #17
Qwalk -> "Mht. videoen. Jeg synes den skal være tilgængelig som download så dine kunder ikke altid skal ind på hjemmesiden hver gang de skal lære noget nyt. Men de blot kan finde den frem lokalt på deres computer."

Det var da det særeste råd jeg har hørt længe - Er idéen med at uddele gratis viden ikke netop at få folk til at besøge hjemmesiden?