Avatar billede udklym Nybegynder
21. september 2009 - 00:18 Der er 7 kommentarer

VB kode

Jeg har følgende sætning i min kontrolelementkilde.
=DAvg("KostPrEnhed";"tblProduktdetaljer";"ProduktID=" & "'" & [txtProduktID] & "'")
Kontrolelementnavn = GNSKostPris

Hvordan laver jeg ovenstående om til en VB kode. ???
Avatar billede mugs Novice
21. september 2009 - 08:35 #1
Jeg har ikke tid til at rode med det nu. Men prøv at arbejde lidt med denne:

Me.GNSKostPris = DAvg("KostPrEnhed", "tblProduktdetaljer", "[ProduktID]=" & [[txtProduktID])
Avatar billede udklym Nybegynder
21. september 2009 - 09:34 #2
Hej mugs

ProduktID er datatype nvarchar(15) der for kan ovenstående desværre ikke bruges.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. september 2009 - 12:36 #3
Me.GNSKostPris = DAvg("KostPrEnhed", "tblProduktdetaljer", "[ProduktID]='" & [txtProduktID] & "'")

Testet og afprøvet
Avatar billede udklym Nybegynder
21. september 2009 - 12:57 #4
Hej

Jeg har prøvet ovenstående sætning tidligere , men problemet er at den henter sammen værdi ind i feltet GNSKostPris uanset hvilket produktID jeg slår op i min formular.
Jeg har sat koden ind i "Efteropdatering Hændelsesprocedure". ?????

Til gengæld fungere det fint når jeg indsætter følgende i Kontrolelementkilden.

=DAvg("KostPrEnhed";"tblProduktdetaljer";"ProduktID=" & "'" & [txtProduktID] & "'")

Men opdatering er noget langsommelig.
Det er derfor jeg gerne have den lagt ned i en VB kode.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. september 2009 - 13:35 #5
Så må du gøre et eller andet forkert for når jeg lægger det på afterupdate på feltet hvor jeg taster kriteriet ind så virker det fint.

I øvrigt vil du ikke få den store forskel af om det er det ene eller det andet. Så længe der er en af D funktionerne i brug så er det konsekvent langsomt hvis man har mange data.
Men selvfølgelig kan en indeksering af søgefeltet hjælpe lidt.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. september 2009 - 13:38 #6
Du kan evt. kaste din mailadresse, så skal jeg sende dig den 2007 db jeg tester på
Avatar billede udklym Nybegynder
21. september 2009 - 14:06 #7
Hej Hugo

OK.
Så må jeg teste.

Hermed min mail keld@frietrading.dk