Avatar billede nissen2630 Novice
20. september 2009 - 00:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

10/10 mbit linie.Hurtig upload/langtsom download

Er der en der har en ide om hvad der kan være galt.

Min Download ligger kun på ca 1mbit og min upload på de 10mbit som forventet når jeg køre via kabel(1,5m).

Når jeg køre med det trådløse net ligger det fint på 10/10 mbit.
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2009 - 00:56 #1
Heej
har samme problem, har 20 mbit/4 mbit
Men min download ligger helt nede på 4 mbit :/
20. september 2009 - 11:01 #2
Generelt:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Hvilket sikkerhedsprogram(mer) ?

Hvordan 'måler' du det ?

http://hastighedstest.tdc.dk/?csref=_tdc_kc-forside_hastighedstest_05_ejs
Avatar billede nissen2630 Novice
20. september 2009 - 11:49 #3
Nååå ja
Køre
XP SP3 home edition(Fuld opdateret).
Avast Antivirus (Free Edition).

Og hastigheden bliver målt TDC's Hastigheds test(link fra #2).

Det har ikke nogetmed styresystemte at gøre da det er samme problem under Linux Ubuntu. den kørte uden antivirus

Og som sagt køre den fuld speed hvis jeg køre trådløst
20. september 2009 - 12:15 #4
...jeg køre trådløst... - og du er sikker på at det er din linie/forbindelse du her bruger ?
Avatar billede nissen2630 Novice
20. september 2009 - 12:29 #5
Og som sagt køre den fuld speed hvis jeg køre trådløst

og det gør jeg ikke.

Den maskine køre via kabel da den skal have sin egen IP hos min udbyder(Bruges som test Webserver).

Jeg er 100% sikker på at det er min egen linie jeg køre på da jeg har slået det trådløse fra.
20. september 2009 - 13:28 #6
... altså med "egen IP" går det 'galt' ?
Avatar billede nissen2630 Novice
20. september 2009 - 13:31 #7
nej... Jeg har 3 stk faste IP adresser.

Det er lige meget hvilken ip jeg bruger så går det galt når jeg køre kablet.
Det gælder for 2 af de maskiner jeg har kørende..
Begge er bærbare sjovt nok.
20. september 2009 - 15:06 #8
...Hmmm... Andre i denne tråd ?
Avatar billede nissen2630 Novice
20. september 2009 - 15:37 #9
Har skisme snart læst alle sider på Nettet ( Det er mange :-) )

Er kun kommet frem til at det er samme problem under Ubuntu,XP og Win 7 samt forskellige maskiner. Har prøvet 4 stk nu alle med 10/100 mbit netkort og alle sat op til at køre maks hastighed.

Sært fænomen.
Avatar billede nissen2630 Novice
29. september 2009 - 15:36 #10
Har stadig problemet. Men pyt det er min web server der er tilsluttet med kabel så DL hastigheden er ikke så vigtig.Dropper at løse den i denne omgang.