Avatar billede Claus Mester
18. september 2009 - 16:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nyt domæne - webhotel ved Surftown

Jeg har just købt et nyt domænenavn (viban.dk) gennem Surftown. Har i forvejen ciffor.dk her som fungerer fint.

Jeg modtog en email fra dk-hostmaster, at jeg skulle aktivere domænet. Det gjorde jeg og fik bekræftelse på dette.

Men forsøger jeg at tilgå viban.dk får jeg fejlmedd.:

"Serveren blev ikke fundet -
Firefox kan ikke finde serveren www.viban.dk."

Ved oprettelsen af domænet fik jeg en mail fra Surftown, der henviser til følgende midlertidige adresse http://d17488376.u135.surftown.dk/. Den virker fint. Der fremkommer en side med login muligheder og taster jeg mit brugernavn og kode ind, kommer jeg ind i Surftown kontrolpanel.

Det var jo ikke helt den side jeg skulle se, men min egen side, syntes jeg.

Hvad kan årsagen være til, at jeg ikke kan tilgå min hjemmeside?
Avatar billede Claus Mester
18. september 2009 - 16:49 #1
Ok, der var jeg lige en anelse for hurtig.
Mine nye index filer var ved en fejl blevet placeret i en undermappe til roden.

Men jeg kan nu stadig ikke komme på viban.dk - direkte, kun ved brug af den midlertidige sti?
Avatar billede bacardil Nybegynder
18. september 2009 - 16:49 #2
På både dit eget domain og subdomain fra surftown ser jeg et joomla system
Avatar billede bacardil Nybegynder
18. september 2009 - 16:56 #3
Du skal regne med at der kan gå fra 24-48 timer efter en aktivering af domænet til du kan se det på dit domain.

Så det er bare at vente også prøve igen. Hvis du har prøvet med www.domain.dk kan du eventuelt prøve uden www, men ellers skal du bare vente
Avatar billede Claus Mester
18. september 2009 - 17:01 #4
ok, så væbner jeg mig med tålmodighed.
Tak for svar!
Avatar billede Claus Mester
22. februar 2010 - 05:50 #5
bacardil: Hvis du vil have point, så smid et svar :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
22. februar 2010 - 06:04 #6
Svar :)
Avatar billede Claus Mester
22. februar 2010 - 06:10 #7
Du havde ret i din vurdering. Tak for hjælpen. Jeg beklager den meget lange point-svar tid !!