Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
16. september 2009 - 08:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SEO og serverplacering i fht udlandet

Hej,
Hvis jeg gerne ville starte et site, der gerne skulle ranke godt i f.eks. USA, hvor vigtig en parameter er det så at serveren står i USA? Er det ligegyldigt, vigtigt eller meget vigtigt?

I princippet burde det være ligegyldigt, men når jeg søger på Google herhjemme støder jeg generelt oftere på .dk domæner (som jeg antager er hosted i Danmark) end på f.eks. .com domæner - også selvom jeg søger på engelsk.

Har du et input?
Steen
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2009 - 09:08 #1
Jeg tror først og fremmest det har noget med det sprog hjemmesiden er skrevet i. Altså fx. <meta http-equiv="Content-language" content="DA" />

Men jeg mener da at have læst, at internationale/generiske domæner havde en højere rank end andre mere lande specifikke domæne-endelser.

Men ellers er det jo business as usual med hensyn til at lave noget godt indhold og få en masse indkomne links til siderne :-)
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
16. september 2009 - 09:28 #2
Enig med dig i content content content og i en god kvalitet - alle de gode gamle dyder. Det var mere om man på forkant var "10 pladser bagud" i overført betydning.

Jeg vil undersøge det med tegnsættet yderligere.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2009 - 10:41 #3
Nu ved jeg ikke hvor pålidelig netop dette eksempel er, men det er i hvert fald et eksempel på det du spørger efter. http://www.affiliatebeginnersguide.com/search_engines/location.html
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
16. september 2009 - 11:38 #4
Internettet er som udgangspunkt rent anarki - trustpilot.dk er et glimrende eksempel herpå, uden at gå dybere ind i den...

Tak for linket i hvert fald - det besvarede mit spørgsmål og bekræftede min formodning.