Avatar billede Gyvelvej10 Nybegynder
15. september 2009 - 14:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mangler tabeller

Har haft et nedbrud på serveren som kørte Mediawiki.

Jeg åbnede phpmyadmin for at se om data har tage skade.
Når den finder databasen viser den at der er 36 tabeller "Mediawiki(36)", men jeg kan kun få vist 2.

Jeg har prøvet følgende SQL statement "Show tables"
her vises alle tabeller, så de er ikke væk.

Hvorfor kan jeg ikke se dem alle i phpmyadmin?
Kan der være en "lås" på de andre tabeller ?
Avatar billede Gyvelvej10 Nybegynder
15. september 2009 - 14:39 #1
Det er alle innoDB tabellerne jeg mangler.
Avatar billede gbjensen65 Nybegynder
16. september 2009 - 21:34 #2
Rigtige mænd tager ikke backup, rigtige mænd græder meget!

Er din server et webhotel ?
Laver hotellet backup af kunde data ?

Det er noget af det som jeg har kæmpet for i min tid med egen hjemmeside, var først hos cliche.dk, de skrev at de lavede backup, men gik man dem på klingen så var det kun af servens opsætning, ikke af kunde data, det måtte jeg da selv sørge for !
Da oppe tiden heller ikke var den bedste skiftede jeg til e-studio.dk her er der daglig backup af kunde data og super service til en fin pris, og en oppetid uden sammenligning. Har aldrig oplevet at min side var nede. (det skete tid hos cliche.dk)

Jeg vil selv frygte et nedbrud af min server hvis der ikke blev taget backup, for når siden er dynamisk med mange aktive brugere kan det være svært om ikke umuligt at genetablere tabte data, hvis backupen ikke er opdateret.

Mvh. Lars
Avatar billede Gyvelvej10 Nybegynder
16. september 2009 - 22:06 #3
Desværre er det ikke et webhotel.

Det er en USB harddisk med mowes.
Så der er kun mig selv at sparke.

Alle tabellerne ligger på disken, men kan ikke se innoDb filerne i phpmyadmin, og herfor ikke bruge den til at lave en backup.
Avatar billede Gyvelvej10 Nybegynder
02. maj 2011 - 20:34 #4
Lukkes