Avatar billede Slettet bruger
15. september 2009 - 12:55 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Hvad kan jeg gøre mere ? Langsom PC. Lidt problemer med Avast

Jeg har påtaget mig det job at rense denne PC for Virus, da ejeren mente, den var blevet langsom.

McAfee blev smidt ud og erstattet med Avast, CCleaner og jv16 er kørt.

Malwarebytes fandt kun lidt, det samme med SAS. Computeren er opdateret og gendannelsespunkterne er slettet, diskopryning kørt og mere kan jeg ikke rigtig finde på

Har det lille problem at Windows stadig advarer mod Avast som forældet, selv om det er opdateret. Ved det kan ændres  ved måden, den skal advare mig på, men det irriterer alligevel. Har aldrig før oplevet det med Avast, selvom jeg har installeret det på mange maskiner
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. september 2009 - 12:57 #1
Diskdefragmentering ?

Er der tilstrækkeligt ledig diskkapasitet på systemdrevet ?
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2009 - 13:03 #2
Diskfragmentering er undersøgt, men da det er vista home premium der er på maskinen sker det åbenbart automatisk.

Masser af plads på drev c.
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. september 2009 - 13:11 #3
Alle opdateringer er på plads, SP og drivere ?

Har du checket for BIOS opdatering, om der skulle være en der adresserer problemet ?

Fungerer netværket som det skal ?
Netværk kan godt besætte mange resourcer.

Uanset CCleaner og deslige, har PC'ere det med at "sande til" med tiden. Den eneste brugbare løsning på dette er en nyinstallation, hvor omstændig det end er :-)
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2009 - 13:12 #4
du skal gøre følgende først.
start avast scanner på hvor du kan vælge hvilket drev den skal scanne og så videre.
tryk på et tomt sted på den og højreklik og tryk på planlæg opstartsscan og lad den køre hele møget igennem

hvis den stadig er langsom tror jeg det skyldes at vira har ødelagt nogle filer i windows og derfor skal geninstalleres eller du kan hvis du er heldig nøjes med at reparere den men den tror jeg ikke på.

de er jo utrolig snedigt lavet de forskellige rootkits og mange gange tror man at bare den har fjernet dit og dat er alt i orden men den ødelægger måske henvisninger og hvad ved jeg og derfor er det generelt bedst ved et virus angreb at fjerne de ting man ikke vil miste og fjerne partition c og genoprette en ny i et huk og så lægge styresystemet ind igen.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2009 - 13:12 #5
Denne Pc er kun ca 3 måneder gammel, så det skulle helst ikke være aktuet.
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2009 - 13:16 #6
Er det ikke det samme med Avast, der vil ske som da jeg installerede denn og sagde ja til scan ved næste genstart, hvor alt i ca 1 time blev scannet i ca 1 time ved sort skærm ?
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2009 - 13:24 #7
jo det er det men det kan jeg ikke se du nogen steder har skrevet er gjort.

hvis du lige har gjort det så geninstaler pc.

det er jo ikke et spørgsmål om det er nødvendigt men at få dyret til at køre og der er det nogen gange bare nødvendigt hvis du  ikke vil bruge dage på at rode men siger ok - det tager et par timer og så kører den og er ren
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2009 - 13:30 #8
Nej det er rigtig. Det var en fejl at det ikke blev skrevet. Det er lidt triste meldinger, men altid rart at vide hvor man står.

Der kan heller ikke være så meget nyt på Computeren når den kun er 3 måneder gammel.

Det vil jeg lige snakke med ejeren om.

Hvorfor bliver der stadig advaret mod Avast ? Kan en chkdsk gøre nogen forskel på hastigheden ?
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2009 - 13:37 #9
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2009 - 14:13 #10
Fejlen med Avast er nu rettet. Jeg skulle stille Avast til at have forbindelse med nettet hele tiden. Så den skulle lige lave en automatisk opdatering før sikkerhedscentret lagde mærke til det.

Smid et svar og tak for jeres hjælp.
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. september 2009 - 14:14 #11
Velbekomme :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. september 2009 - 14:15 #12
:-)
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2009 - 14:17 #13
ikke for at de skal være sort det hele men nogen vira deaktiverer antivirus programmer og du kan så se om det er en tjeneste der kun er stoppet i kontrolpanel computeradministration - tjenester. hvis det er tilfældet så rigrig god fornøjelse med at finde den nøgle i regedit.

hent den sidste nye avast og læg på pc et eller andet stad
hiv internet stikket ud
og gør det her
http://www.avast.com/eng/faq-install-uninstall-avast.html
fjerne alle nøgler med iobit adavnced systemcare free
http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html?Str=download
nu kan du jo også reparere windows med en nyinstall og så vælge rep.
lægge avast ind og under genstart sætte internet stik i.

du kunne også forsøge med en online scanning for vira og andet men jeg tror ikke det hjælper.
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2009 - 14:22 #14
ok så ser den sådan ud ikke.

http://i25.tinypic.com/rgxr0w.jpg

ved ikke om jeg har hjulpet med noget med det må du selv bedømme
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2009 - 14:28 #15
Jeg  mener helt afgjort du hjalp mig . For nu kan jeg også vise hende hvad der skal gøres, hvis hun ikke mener at den kører som den skal nu. :-)

http://i25.tinypic.com/rgxr0w.jpg

Det ser jeg kun 1 gang da jeg sætter kryds ved vis ikke Næste gang
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2009 - 14:54 #16
husk lige at sige til hende hvis den bliver rød eller anden farve skal hun køre en opdatering ved at højreklikke på ikonen i systemtray og køre begge opdateringer.

hun skal også tage notits af at nøglen man får tilsendt via mail kun gælder et år og så skal hun lade sig registrere igen for at få tilsendt en ny nøgle.

god vind.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2009 - 16:08 #17
Ja det er rigtigt. Den kan nemt smutte.

Jeg mener selv der skete noget mht hastigheden da jeg afinstallerde Mcfee ( Der jo jo var udløbet og preinstallaret,) men det er bare svært at vurdere, når der sker mange ting på en gang)Og det ikke er ens egen PC, man kender godt.

Mener selv Avast er et rigtig godt antivirusprogram