Avatar billede RML Nybegynder
12. september 2009 - 17:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Excel - HVIS...

Hej Alle

Jeg er igang med at lave et kundekartoktek -
Jeg laver det efter en geografisk opdeling iht. regioner og jeg kunne godt tænke mig at bruge dette til en mere visuel visning.

Jeg forstiller mig at indsætte et landkort - og under kunderne angive regionen. denne angivelse af regionen kunne jeg godt tænke mig kunne blive talt sammen og blive vist i en celle ved siden af eller oven i landkortet.

F.eks.
to kunder har nordjylland - på landkortet i nordjylland bliver vist tallet 2

/R
Avatar billede Niessau Nybegynder
15. oktober 2009 - 15:38 #1
Du skal lave en formel som tæller f.eks. dem der kommer fra Nordjylland, sådan har jeg forstået det. Den formel du skal bruge er =tæl.hvis(området den skal tælle;"nordjylland"), nordjylland skal have "", da det er tekst i excel.

Mvh
Niessau
Avatar billede RML Nybegynder
15. oktober 2009 - 21:01 #2
Takker... det virker..
Avatar billede Niessau Nybegynder
16. oktober 2009 - 09:12 #3
Hvem har fået pointene?? :o)