Avatar billede jowii Nybegynder
12. september 2009 - 17:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Søgemaskineoptimering til udlandet

Hej,

1.
Har jeg mulighed for at se hvilke hjemmesider der ligger godt placeret i udlandet? Fx Frankrig.

Hvis jeg besøger:
http://www.google.com/intl/fr/
så kommer jeg ind på en fransk version af Google.

Så snart jeg søger ændres adressen dog til www.google.com.
Hvis vi siger at jeg søger "palle", vil jeg så få helt det samme søgeresultat som en franskmand ville få, hvis han søgte fra en computer i Frankrig og søgte "palle"?

2.
Hvis jeg skal lave en søgemaskineoptimering, som skal fungere i udlandet, er det så nok bare at ændre
xml:lang="da">
til
xml:lang="fr">

Mvh. Jowii
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2009 - 20:03 #1
Hvis jeg trykker på dit link, og søger skifter den ikke til google.com men bliver i /fr og resultaterne er franske men reklamerne er stadig danske, så jeg tror google kikker mere på din IP adresse
Avatar billede MichaelGrove Nybegynder
13. september 2009 - 01:22 #2
Hvis du har en Google konto, så husk at log af den først ;)
Avatar billede jowii Nybegynder
13. oktober 2010 - 08:50 #3
OK - jeg lukker herfra :o)