Avatar billede man-united.dk Nybegynder
12. september 2009 - 11:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fjerne melodien på en sang i GragaBand

Hej,

Jeg sidder og leger lidt med Garageband på min Mac. Men hvordan kan man fjerne baggrundsmelodien, således at man kun har stemmerne?
Avatar billede milter Ekspert
12. september 2009 - 13:17 #1
Det kan du ikke.

Der findes godt nok programmer, som påstår at kunne fjerne stemmer, men ingen af dem kan gøre det uden samtidigt også at fjerne store dele af musikken. På samme måde ville du fjerne en stor del af stemmerne, hvis du prøvede at fjerne musikken.

Jeg har selv eksperimenteret en del med det men gav til sidst op, fordi resultaterne ikke svarede til mine krav om kvalitet. Den eneske mulighed for at gøre noget sådant er ved at få adgang til originaloptagelserne, hvor musik og stemmer er optaget på hver sine spor.

Programmer af den type, du søger, er mig bekendt alle beregnet til at fjerne stemmer. Om nogle af dem er indrettet, så de bibeholder stemmerne, ved jeg ikke.

En søgning på nettet med  "vocal remover"    vil give dig flere tusind forslag.
Avatar billede man-united.dk Nybegynder
12. september 2009 - 14:10 #2
Okay, det var ærgeligt at høre. Håbede ellers man kysse side og mixe en masse sange, ved at fjerne melodierne, og erstatte dem med nogle nye.

Men tak for svaret.
Avatar billede milter Ekspert
12. september 2009 - 14:59 #3
Velbekom. Jeg tillader mig at lave et "svar", så du kan lukke spørgsmålet :-)