Avatar billede Klingenbergs Nybegynder
10. september 2009 - 10:40 Der er 17 kommentarer

Outlook Express vs. Nortin Atispam

Hej!

Jeg har lige re-installeret alt på computeren. Jeg anvender Norton Internet Security 2009, som bl.a. er sat til at integrere med Outlook Express. Problemet er at alle de mails som kommer ind ryger i "Norton AntiSpam"-folderen. Og jeg kan nok trække dem manuelt over i Inbox'en - men det gider jeg nu ikke. Jeg kan IKKE få lov til at højreklikke og mærke disse mails som sikre - nok vises muligheden, men den står i svagt, mens jeg godt kan mærke mails med "Dette er spam".

Er der ngoen her der kender til dette, og ved hvordan jeg ophæver forbandelsen? Jeg har tidligere haft 2005-versionen af Norton installeret, og der virkede det, men efter jeg opgraderede mit abonnement og valgte den nyere version, så har det ikke villet som det skulle.

VH/Anders Klingenberg
Avatar billede Klingenbergs Nybegynder
10. september 2009 - 10:41 #1
Skulle have stået Norton i overskriften....det er dette med brede fingre og smalle taster...
Avatar billede f-arn Guru
10. september 2009 - 11:15 #2
Prøv at åbne Norton Internet Security. På min engelske udgave er der noget der hedder "settings". Klik på den, klik derefter på "internet settings" , klik på "anti spam configure" og tjek at den er sat til "Medium". Det anbefalede.
Avatar billede Klingenbergs Nybegynder
10. september 2009 - 11:24 #3
Det ser ikke ud som om der er noget at komme efter - det var der i 2005. Problemet er at supporteren på Symantec nærmest smed mig af chatten, fordi han ikke vidste hvad han skulle råde mig til. Der er mange indstillinger, men ikke umiddelbart nogen steder hvor jeg kan justere niveauet til medium. Men det bør jo være i Norton det skal justeres, ikke i Outlook Express, vil jeg tro.
Avatar billede f-arn Guru
10. september 2009 - 11:35 #4
Har du fundet det, der på min hedder "internet settings"? Der står der noget der på Dansk sikkert hedder noget med standard indstilliger
Avatar billede Klingenbergs Nybegynder
10. september 2009 - 11:47 #5
Jo, men så slår den al antispam fra. Det er ikke særlig effektivt et system de der har fået lavet. Ligeledes fjernes alle telfonnumre fra browservinduerne efter jeg har valgt dette her Norton-sjov, og det er jo lidt irriterende nu hvor jeg så skal opdatere vores kundekartotek. Ja, ja, ingen har lovet at det skulle være nemt.
Avatar billede f-arn Guru
10. september 2009 - 12:03 #6
"Jo, men så slår den al antispam fra" Nej, det gør den ikke. Den fjerner bare det bruger skabte! Men det du skriver i din sidste kommentar får mig til at tro at du skal kigge lidt på autoblok funktionen.
Avatar billede Klingenbergs Nybegynder
10. september 2009 - 12:29 #7
Okay, jeg prøver lidt af hvert i indstillingerne. Ellers må jeg vist gå i flæsket på Symantecs konsulenter igen, for det er jo deres software der er problemet.
Avatar billede Klingenbergs Nybegynder
10. september 2009 - 12:29 #8
Og tak igen for de gode tips :o)
Avatar billede f-arn Guru
10. september 2009 - 13:16 #9
Kan du ikke fortælle lidd mere om hvad disse emails indeholder?
Avatar billede Klingenbergs Nybegynder
10. september 2009 - 13:27 #10
Det underlige er at det er de reneste mail. Altså udelukkende tekst, og de fleste endog uden noget så simpelt som links i. Så det er jo lidt underligt. Der er også mails med attachments, mest i form af billedfiler, og så også html-kodede nyhedsbreve og den slags. Lige nu har jeg slået filteret fra, men stadig ryger en stor del af mine mails til spamfolderen.
Avatar billede f-arn Guru
10. september 2009 - 13:39 #11
Har du prøvet at se på den nederste linie i Antispam. Hos mig hedder den "custom spam rules". Hvis det er en Dansk version du har må du selv oversætte *G*
Avatar billede Klingenbergs Nybegynder
10. september 2009 - 14:01 #12
Nej, det finder jeg ikke noget om. Det eneste er noget jeg tolker som et smart slogan..."Standard for alle".
Avatar billede f-arn Guru
10. september 2009 - 17:42 #13
Hvad står der under Indstillinger, Internetindstillinger, Brugerdefinerede Spamregler?

Fandt nogle billeder på deres danske hjemmeside.
Avatar billede Klingenbergs Nybegynder
11. september 2009 - 07:38 #14
Der er kun eet punkt, forudindstillet, som siger "Søg efter sexuallyexplicit i Emnelinie...". Jeg finder det meget mærkeligt. Nu vil jeg prøve at tage fat i Symantec igen efter 08:00, og så må de lette deres små grå for at komme op med en løsning - hvis de har en :o}
Avatar billede Klingenbergs Nybegynder
11. september 2009 - 07:41 #15
Sjovt også at Norton ikke alene oprettede en "Norton Antispam Folder", men nu også har lagt en mappe ind der hedder "Mappen til Norton Antispam". Altså ville den da lige have både en dansk og en engelsk mappe. Jeg har prøve at slette den senest tilkomne, men den oprettes bare på ny næste gang programmet startes op.
Avatar billede f-arn Guru
11. september 2009 - 10:21 #16
Prøv lige at fjerne den "Søg efter sexuallyexplicit i Emnelinie...".
Avatar billede Klingenbergs Nybegynder
11. september 2009 - 11:19 #17
Det er gjort. Men indtil videre har jeg testet med negativt resultat. Så jeg må lige det an. Er offline de næste tre dage, så det viser sig vel når jeg henter post i starten af næste uge. God weekend, og foreløbig tak :o)