Avatar billede oesterdal Nybegynder
07. september 2009 - 19:00 Der er 11 kommentarer

Power saving mode?

Hej, jeg har lige købt en LG Flatron W1943SB skærm, og når jeg tænder den står der at den er på Power saving mode. og så går skærmen i sort. hvad skal jeg gøre for at få den til at vise noget?
Avatar billede nissen2630 Novice
07. september 2009 - 19:02 #1
Sørge for at der er et signal fra en computer
Avatar billede oesterdal Nybegynder
07. september 2009 - 19:09 #2
hvad mener du med et signal? har sat stikket fra skærmen i computeren, og tændt computeren, men når jeg tænder skærmen, så går den på power saving mode..
Avatar billede nissen2630 Novice
07. september 2009 - 19:19 #3
Det gør næsten alle fladskærme hvis de ikke får signal via kablet fra computeren.

Hvis det er en bærbar skal det på nogle modeller slås til i BIOS at den skal bruge ekstern skærm. Dette gælder også opsætningen i Windows
07. september 2009 - 19:40 #4
... det fremgår jo ikke om der tidliger har været en skærm i pågældende stik/udgang ?
Og/eller det er en bærbar/stationær PC ?
Avatar billede oesterdal Nybegynder
07. september 2009 - 19:59 #5
det er en stationær pc, og det hele er købt idag.. har lige købt et nyt stik til skærmen, men det virker stadig ikke..
07. september 2009 - 20:06 #6
[i]...har lige købt et nyt stik til skærmen...[/] ???
Avatar billede oesterdal Nybegynder
07. september 2009 - 20:25 #7
det stik man sætter fra skærmen til computeren..
07. september 2009 - 20:44 #8
... den (skærmen) viser altså bare "Power saving mode" uanset om den er tilsluttet eller ej og/eller PC'en er tændt eller ej ?

Jeg tror du 'kludrer' i det med forbindelser:
Er der andre skærmstik på PC'en ?
Er der andre inputs på skærmen (VGA - DVI - ?)

Har du en anden SKÆRM at prøve med ?
Avatar billede oesterdal Nybegynder
07. september 2009 - 20:58 #9
satte skærmen til på en anden pc, og der virkede den.. og prøvede min fars computerskørm på min nye pc (acer aspire m1641), og den skærm går også på det der power saving sjov..  så jeg kan jo ikke på nogen måde få installeret styresystemet på computeren, så jeg kan bruge den, for der er ingen disc med.. er virkelig på bar bund her..
07. september 2009 - 21:20 #10
Altså denne sag -> http://www.chai-computer.com/mbc/prod_img/aspireM1641.jpg ?

Og den ser ud til at tænde ifølge lamper / blæser mm. ?

Den skal jo vise et eller andet i POST opstarten uanset om der er instaleret noget eller ej ...

...Er der andre skærmstik på PC'en ?...
Avatar billede jonner40 Nybegynder
07. september 2009 - 22:00 #11
Er det kun skærmen eller er komputeren også ny ?
og siger den bib lyde når du tænder den ?