Avatar billede cutehobbes Nybegynder
06. september 2009 - 09:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HP Pavilion DV6836EO - Linksys WRT54G

Hej, jeg skal ud at hjælpe nogen venner i aften... de har gendannet deres HP til fabriksindstillinger.. Nu kan de ikke få adgang til internettet via deres trådløse router mere.

Jeg har for noget tid siden sat en Linksys WRT54G op hos dem og fik efter lidt besvær både deres gamle Dell og HP'eren på nettet. Nu her efter gendannelsen kan HP'eren godt finde netværket, de indtaster koden men de kommer ikke længere end det.

Jeg er ikke for gode venner med det trådløse :-D Nogen gange tager det mig 10 minutter at sætte det op og så virker det bare og andre gange kan det drille mig i en time eller mere :)

Har I nogen ideer til hvor/hvordan jeg skal starte denne opgave? :)
06. september 2009 - 10:51 #1
Sluk [Linksys WRT54G] helt i >15 minutter. Tænd igen og ???

Hardware Reset [Linksys WRT54G] ? (Så 'mistes' dog diverse sikkerhedsindstillinger...)
Avatar billede jonner40 Nybegynder
06. september 2009 - 11:19 #2
Hej
tror at du først skal kigge i indstillingerne til det trådløse netværk på Hpén
er der et seperat program der styrer det eller er det windows
krypteringen skal stå ens både i router og hpén
kan være at driveren skal opdateres

prøv måske Drivermax http://www.innovative-sol.com/drivermax/
eller hp´s eget opdaterinngs program
manual til linksys http://diplodocs.dk/annexe_Installation%20Guide_LINKSYS_WRT54G-_E.htm

til sidst Hp har også nogle problemmer med deres netkort ,har du evt en usb trådløs net pen som du også kan prøve med
for eks. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=104174
for at se om det er hp ´s netkort der er noget galt med

ellers så start med at fjerne alt kryptering ( til ubeskyttet netværk) og få det op at køre og slå så kryptering til igen wpa ,wpa2

god fornøjelse
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
06. september 2009 - 11:37 #3
Jeg har ikke en usb pen jeg kan teste med. Kan evt. tage min egen bærbare med som både kører Ubuntu og XP.

Jeg kan ikke huske fra sidst jeg fik den på det trådløse om det var Windows eller HP's wireless assistant.
Det eneste jeg kan huske er at HP'en kan noget med 802,11n eller noget i den stil :)

Det der forvirrer mig lidt er jo at det har virket :-D

Men nu vil jeg prøve det du (jonner40) foreslår. Vil være lidt træt af at skulle reset'e linksys'en.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
19. januar 2010 - 08:22 #4
Vil I lægge et svar?
Avatar billede jonner40 Nybegynder
19. januar 2010 - 10:30 #5
Kom det til at virke ?
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
19. januar 2010 - 10:49 #6
Hej jonner40 - ja det gjorde :-D Det er jo efterhånden ved at være et stykke tid siden.
Jeg fjernede al kryptering og slog kryptering til igen.. valgte samme kryptering som før og nu virker det - meget mystisk :)