Avatar billede ulykken-smed Juniormester
04. september 2009 - 18:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

lave subtotal i forespørgsel

Hej

Jeg har lige haft oprettet et spørgsmål hvor jeg fik formuleret mig forkert, så nu prøver jeg igen.

Jeg er ret ny i Access 2007, men nu skal jeg prøve at lave subtotaler i min forespørgsel

Der skal være en subtotal for hver månede og så skal den skrive antallet af ordre i hver måned
Avatar billede mugs Novice
05. september 2009 - 07:56 #1
SELECT DatePart("yyyy",[datofelt]) & "-" & DatePart("m",[datofelt]) AS Udtryk1, Sum(Tabel1.salgsfelt) AS SumOfsalgsfelt, Sum(Tabel1.antalordre) AS SumOfantalordre
FROM Tabel1
GROUP BY DatePart("yyyy",[datofelt]) & "-" & DatePart("m",[datofelt]);
Avatar billede ulykken-smed Juniormester
05. september 2009 - 12:43 #2
mugs, det ser ud til at virke de 2 du har sendt til mig, så nu har jeg lidt at øve mig på.
Men hvordan sætter du den tekst ind som du har skrevet oppe over her.
Avatar billede mugs Novice
05. september 2009 - 14:06 #3
Teksten er forespørgslens SQL sætning.

SQL (Structured Query Language) er det sprog hvori forespørgslen programmeres i. I Access 2003 åbner du forspørgslen i designvisning og Vis > SQL sætning så har du sætningen.
Avatar billede ulykken-smed Juniormester
05. september 2009 - 20:04 #4
Nu har jeg fundet hvor den skal sættes ind, så skal jeg bare rette den lidt til. Men tak for hjælpen
Avatar billede mugs Novice
05. september 2009 - 20:09 #5
Selv tak - Du vender bare tilbage, hvis der er yderligere problemer.
Avatar billede ulykken-smed Juniormester
05. september 2009 - 20:13 #6
Det skal jeg nok, der er jo meget at lære
Avatar billede mugs Novice
05. september 2009 - 20:22 #7
Jeg kommer i tanke om, at du jo ikke behøver at indtaste SQL-sætningen.
Hvis du åbner en ny tom forespørgsel og kalder den relevante tabel ind, så kan du blot fortælle med handlinger så som at trække felter ned i designgitteret og vise totaler, så bygger Querybuilderen din SQL-sætning
Avatar billede ulykken-smed Juniormester
06. september 2009 - 12:05 #8
Det må da lige prøve.
Avatar billede mugs Novice
06. september 2009 - 12:11 #9
Jeg har ALDRIG skrevet en SQL-sætning!!!