Avatar billede vejby_ Nybegynder
04. september 2009 - 17:39 Der er 3 kommentarer

Hurtig computer til 3D programmer

Hej,

Jeg ville høre om det kunne betale sig at købe en ny computer, til at køre programmer som solidworks og andre 3D programmer.

Min nuværende computer er en "gamer computer" jeg har lånt.
Jeg har fået et tilbud om at købe den for 5.500 kr, men ville høre om jeg kunne få mere for pengene, hvis jeg køber en ny over nettet.

Min nuværende computer:
Intel(R) core(TM)2 duo CPU  E8400 @ 3.00GHz 3.00GHz
RAM ; 4,00GB (ved ikke om det er SD eller DDR)
NVIDIA GeForce GTX 260

Altså den køre fint, men den er ved at være et år gammel og synes den bliver lidt langsom nogle gange. Ved ikke om det er fordi den bliver varm.

Det er selvfølgelig en Stationær.

Håber i kan hjælpe.

Mvh.

Jesper Pedersen
Avatar billede katru Nybegynder
04. september 2009 - 19:50 #1
Med mindre du har mod på at bygge en selv, kan man ikke få en lige så god en computer for samme penge. En computer der ligner din på specifikationerne ville koste 6.731 kr: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=504129

Hvis du bruger windows vista kan det være det der er synneren til langsomheden. Opgradere du til Windows 7, der udkommer den 22 oktober, vil det måske rette rygraden i dit system.
http://www.microsoft.com/danmark/windows/windows-7/default.aspx

Ellers kan programmer som ccleaner http://www.ccleaner.com/ og windows egen defragmentering ryde op i en masse skidt i systemet.
Avatar billede vejby_ Nybegynder
04. september 2009 - 20:02 #2
har også tænkt på Windows 7, men der er en masse programmer der ikke kører til windows 7. Ved ikke om jeg kan køre solidworks.

Men det burde jeg måske prøve.. tak for hjælpen :D
Avatar billede katru Nybegynder
06. september 2009 - 15:03 #3
Citat fra microsoft's hjemmeside

"Med Windows 7 Professional eller Ultimate kan du køre mange af de produktivitets- og forretningsprogrammer , der er designet til Windows XP. Der vil kræves yderligere software i et vist omfang, og den vil kunne hentes gratis hos Microsoft."