Avatar billede ulykken-smed Juniormester
04. september 2009 - 16:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

dato format og subtotal

Hej

Jeg roder med accesss 2007 og er ret ny i det, men nu skal jeg prøve at lave subtotaler i min rapporter

Der skal være en subtotal for hver månede og så skal den skrive antallet af ordre i hver måned

Så jeg skal have rettet datoformatet til F.eks. juni-08, og skal det være i tabellen eller i rapporten

og hvordan laver jeg subtotaler
Avatar billede mugs Novice
04. september 2009 - 16:59 #1
Jeg har ikke selv 2007 men bruger 2003. Der har jeg ingen problemer med en sådan rapport. Jeg bruger guiden rapport, der tilbyder at lave de beregninger su efterlyser. Jeg kan ike tro, at en sådan feature ikke findes i 2007.

I databasevinduet bruger jeg Rapporter Ny og vælg guiden Rapport og grupper efter måned. I opsummeringer vælger du at opsummere på beløb og antal ordrer.

lægger du din e-mail, kan jeg sende et eksempel.
Avatar billede ulykken-smed Juniormester
04. september 2009 - 17:01 #2
Min emailadresse er kennet.bygaden44@hotmail.com
Avatar billede mugs Novice
04. september 2009 - 17:26 #3
Sendt.
Avatar billede ulykken-smed Juniormester
04. september 2009 - 17:55 #4
Det er jo sådan det skal være.
Men jeg har da fået formuleret mig forkert kan jeg se, jeg skulle have lavet subtotalerne i forespørgsel så jeg kunne arbejde videre med det i excel. Så jeg opretter et nyt spørgsmål hvor jeg formulerer mig lidt bedre, men tak for hjælpen

Mvh
Ulykken-smed
Avatar billede mugs Novice
05. september 2009 - 07:45 #5
Tak for point.
Det kan være svært at få spøtgsmålet formuleret korrekt.
I Access 2003 kan du sende rapporten til Excel med subtotaler og det hele. Der er et ikon med enten et Word eller Excel ikon. Her hedder det "Analyser med Excel". Bruger jeg det sendes rapporten til en Excel-fil.