Avatar billede alleslev Nybegynder
04. september 2009 - 12:46 Der er 8 kommentarer

Vurdering af nyt design og feedback

Hej

Jeg har haft gang i at re designe lidt på en side jeg laved for 1½ år siden, teknikken bag sitet er den sammen, men der er kommet ny grafik og nye farver.

Jeg vil i den forbindelse gerne høre andres mening i forhold til sitet, om der er noget jeg har glemt eller kunne gøre endnu bedre.

jeg syndes selv jeg er kommet et godt stykke i forhold til det første site.

Den originale side som køre nu kan ses på
http://www.tæthus.dk eller www.taethus.dk

det nye test design kan ses på:

http://www.maelkevej.dk/taet

Mvh
Andreas
Avatar billede nissen2630 Novice
04. september 2009 - 13:09 #1
Ser fint ud.

Syntes dog der mangler en eller anden for for indeksering af at man er på et link med musen.
Avatar billede alleslev Nybegynder
04. september 2009 - 13:28 #2
Ja det har du nok egentlig ret i, det er der jo også på den gamle side..men det er noget frontpage kode der har lavet det og det ingår jeg helst på det nye design men det kan vel laves med en gang java script...
Avatar billede nissen2630 Novice
04. september 2009 - 16:17 #3
Du kan ændre styles ved hjælp af CSS. det er absolut ikke nødvendigt at bruge Jave.
<style>
feks
nnnn{
color:white;
}

nnnn.hover{
color : red;
}
</style>
Avatar billede nissen2630 Novice
04. september 2009 - 16:20 #4
okay..Kan se du bruger billeder istedet for tekst til din menu.
Avatar billede alleslev Nybegynder
04. september 2009 - 16:45 #5
Ja har lavet det som grafik fil fra starten og har nu koblet noget java på så det skifter farve når man køre musen over, havde slet ikke tænkt i de andre baner, men det virker:-)
Avatar billede thb Nybegynder
07. september 2009 - 04:12 #6
Jeg kan ikke så godt lide hverken det gamle eller det nye.

Synes det er ligner noget som er lavet i frontpage ud fra en "kom-hurtigt-igang" guide.

Det ser meget uprofessionelt ud, hvilket er ærgerligt for I har sikkert et fedt produkt, som mange kunne bruge, men hvis jeg kom ind på den side, så ville jeg smutte igen.

Jeg kan godt lide jeres "Klik her og få et tilbud" knap, dog kunne man nok finde en bedre tekst, men ideen med knappen er god, og burde nok egentlig være tilgængelig på alle sider.

I bør have en kontaktformular eller kontaktinfo synlig på alle sider... Det er jo det det hele handler om, kunderne skal kontakt jer. Kan godt se at det står på alle siden, men alt for langt nede, ryk det op i toppen...

Fjern den kiksede counter, og få puttet noget google analytics på, det er skjult og giver nogle rigtig gode værktøjer.

Lav din menu om til html, og brug CSS til at style den, så den ligner det du har nu, google kan meget bedre lide tekst end billeder.

Sørg for at hver side har sin egen title og meta tags.

Generelt tænk på hvordan du selv ser et site når du kommer ind og skal købe noget, eller finde en ydelse. Det skal ikke være en kamp at finde ud af hvor man er kommet hen, eller at finde det man skal bruge.

Eventuelt overlad opgaven til en professionel, så dit firma får en professionel løsning, det kan være en rigtig god investering.

Håber at du kan bruge min kritik til noget, eller må du jo bare kigge den anden vej ;)
Avatar billede RiddleStar Nybegynder
10. september 2009 - 19:18 #7
Ser fint og simpelt ud. Dog vil jeg nok anbefalde dig til menu punkterne, og lade vær med at gemme det i en JPEG format, da det giver sløring rundt om teksten. Prøv i stedet med noget CSS, så er du også fri for de trælse billeder, til menuen.
Derefter synes jeg ud for egen vurdering, at venstre side menu skal piftes lidt op, det kunne fx. være når du sætter musen over teksten, at der kommer understreg på, eller at den bare skifter farve, dette kan være med til at gøre det lidt mere overskueligt, så man ved hvad menu punkt man er på.
Ellers er der ikke mere konstruktiv kritik at give. Siden ser overskuelig ud, og ser ud til at være nem at finde rundt i :-)
Avatar billede alleslev Nybegynder
11. september 2009 - 20:17 #8
Tak for alle de gode råd og kritikken, det er rart lige at få lidt kommentarere fra andre og helt sikkert noget jeg vil arbejde videre med forbindelse med opdateringen af siden.