Avatar billede pjatmail Mester
03. september 2009 - 19:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

en brugers windows mail forsvinder (hele kontoen)

Vi har netop fået vista og er pt. noviser på dette område.
Pcén er opdelt til 3 brugere med hver deres profil/login. min egen konto virker fint - men en anden forsvinder og skal oprettes påny hvergang der logges på - desværre forsvinder også alle mail og naturligtvis div indstillinger.
Det drejer sig om windows mail
Avatar billede riversen Nybegynder
03. september 2009 - 20:02 #1
det kunne lyde som om brugeren bliver logget på med en temp profil. Prøv at skrive "echo %userprofile%" i en kommandoprompt og se om den skriver brugernavnet i stien
Avatar billede pjatmail Mester
03. september 2009 - 20:11 #2
Der er jeg ikke lige med - men jeg kan se at lagringsmappen er "temp" istedet for som hos mig sel med et "navn"
Hvordan ændrer jeg så det og kan vi finde de forsvundne mail igen
Avatar billede riversen Nybegynder
03. september 2009 - 20:27 #3
om nogle mails kan findes afhænger af, om det er gemt under den oprindelige profil. I først omgang åbn c:\users og omdøb den mappe der hedder det samme som brugernavnet. Bare tilføj _old i mappenavnet fx. Log derefter på som brugeren igen og se hvad echo %userprofile% siger igen
Avatar billede pjatmail Mester
03. september 2009 - 20:49 #4
Jeg kan ikke få lov til at omdøbe og tilføje _old.............! Hvor er det lige jeg skal skrive "echo%userprofile%" ?
Avatar billede pjatmail Mester
03. september 2009 - 21:27 #5
Blot til orientering:
hvis der kommer nyt indlæg, kan jeg desværre ikke svare før på onsdag i næste uge.
Avatar billede riversen Nybegynder
03. september 2009 - 21:40 #6
du skal nok genstarte før du kan ændre mappenavnet.

Derefter logget du på som brugeren og kopierer C:\Users\[user name_old]\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail\Local Folders til C:\Users\[user name]\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail\Local Folders

åbn windows mail og se om det ser ok ud.
Avatar billede pjatmail Mester
09. september 2009 - 06:59 #7
Så er jeg tilbage. Det lykkedes at ændre navnet og kopiere indholdet - men desværre blev jeg igen logget på med en midlertidig bruger konto - uden indstillinger og opsætninger i mail prg.
Kunne det være en ide´ at slette brugeren helt og derefter oprette en ny?
Det ville jo være nemt, men det kunne også være sjovt at vide hvorfor problemet er opstået!
Avatar billede pjatmail Mester
01. april 2010 - 07:13 #8
Nå jeg kommer vist ikke nærmere et svar. pt. bruger vi samme brugerkonto.