Avatar billede vesterled Nybegynder
02. september 2009 - 23:31 Der er 9 kommentarer

DLD.exe er holdt op med at fungere

Jeg har 2 programmer ('Det Levende Søkort 2007' og 'Bluetooth') som når jeg vil starte dem, kommer med nedenstående fejl (begge programmer har virket fint hidtil).

<< Et problem var skyld i, at programmet holdt op med at fungere korrekt. Windows lukker programmet og giver dig besked, hvis der findes en løsning. >>

Styresystem er 'Vista Home' - begge pr. er blevet afinstalleret og genindstalleret, uden effekt. Alle andre programmer virker ok.

Nogen der har en forklaring/løsning?
Avatar billede ptj_11 Forsker
06. september 2009 - 13:49 #1
Jeg kan ikke vide det med sikkerhed, men jeg synes, at det måske lugter af rettighedproblematik.
Prøv at højreklik på genvejene, og vælg kør som administartor.
Se om det hjælper.
Prøv også at se i logbogen, om der er registreret nogle fejlmeddelelser.
/ptj_11
Avatar billede vesterled Nybegynder
06. september 2009 - 17:44 #2
Dette har jeg prøvet, desværre uden held. Jeg har også fundet fejl via logbog - efter søgning på nettet, fremkom mange henvisninger, men løsningerne var hele tiden forskellige efter hvilket prg. som gav fejlen. Desværre var der ikke nogen der henviste til min DLD.exe

tak for dit forslag

/kr
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. september 2009 - 06:27 #3
Kan du uploade fejlmeddelelserne her, så vi kan se, jbad de siger.
/ptj_11
Avatar billede vesterled Nybegynder
07. september 2009 - 07:12 #4
Jeg har lagt 2 billeder på flg. adr.
http://www.rosse.dk/errors/

/kr
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. september 2009 - 21:44 #5
I første omgang kan du forsøge dig med dette:
Start din maskine i fejlsikret tilstand, og prøv så dine programmer af.
Hvis programmerne kan køre i denne tilstand, så siger det dig, at det er nogle af de drivere/filer, der indlæses ved normal start, der afstedkommer problemerne.
Dernæst skal du en tur i MSconfig (Start/Kør/Msconfig*Enter).
På fanebladet "Start" slår du alle programmer ud ved at fjerne fluebenet ud for programmet.
Dernæst genstarter du maskinen i normal tilstand, og prøver igen dine programmer.
Lad os høre, hvad dette forsøg kan give dig.
/ptj_11
08. september 2009 - 21:49 #6
STOP: En del seriøse programmer kan under ingen omstændigheder køre under "Fejlsikker Tilstand"...
08. september 2009 - 21:51 #7
Kør denne -> http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

--

Under punktet [Værktøjer] - [Opstart] kan du Disable/Enable diverse opstarts programmer én for én. Og derefter afprøve omtalte program(mer) ...
Avatar billede PhilipHettel Nybegynder
13. december 2009 - 22:23 #8
Det er en kendt fejl i hele serien af "Det Levende....."
For "Det levende Søkort xxxx" findes der en workaround her:
http://www.sejlsport.dk/sw3018.asp
Den består i at downloade en nyere version af dld.exe som kan håndtere mere end 2Gb RAM.

For "Det Levende Danmarkskort xxxx" findes der ikke umiddelbart en tilsvarende løsning.

Men du kan prøve at sætte swapfilen til 0 mb og genstarte maskinen.
Har du under 2Gb fysisk ram i maskinen vil "Det levende Danmarkskort xxxx" bagefter virke.

Har du over 2Gb fysisk ram i maskinen løser det ikke problemet. Så må du enten pille noget ram ud, finde en gammel maskine med under 2Gb ram - eller køre "Det levende xxxx" i en virtuel maskine med VMware.

Jeg anvender selv "Det Levende xxxx" i en virtuel Windows XP med 1024 MB ram og det virker glimrende. Eneste problem er GPSlink, der kan overføre data mellem "Det Levende xxxx" og en Garmin navigator via den serielle port. Dét har jeg aldrig fået til at virke gennem en virtuel maskine.

/Philip
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. marts 2011 - 21:17 #9
Faldt lige over dette æld-old gamle spørgsmål.
Er der nogensinde kommet en afklaring på dit spørgsmål?
Jeg synes, at PhilipHettel´s indlæg lyder som noget, der kan bruges.
Under alle omstændigheder skylder at vende tilbage.
/ptj_11