Avatar billede egzonrh Nybegynder
02. september 2009 - 16:38 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Tilføje nyhedsbrev til sin hjemmeside

Hey eksperter,

Jeg vil gerne tilføje en mail sender med nyheder til min klub.
Dvs. at jeg sender en nyhedsmail til alle medlemmer i klubben på en gang.
Feedburner er kun for blogs.

Men jeg har fundet en anden en: PHP List - Newsletter Manager.
www.phplist.com

Men jeg forstår ikke helt hvordan man installere den. Jeg har downloaded filerne, og de fleste er PHP filer osv..
Avatar billede egzonrh Nybegynder
02. september 2009 - 16:39 #1
Er der nogen der kan hurtigt hjælpe mig hvordan jeg installere den form/script til min website.
Og hjælpe mig lidt med at tilføje e-mails, som mailsene skal sendes til?

Tak,
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. september 2009 - 18:10 #2
Kan ikke hjælpe med det omtalte system, men kan hjælpe dig hvis du vil bruge eksempelvis www.mailinglist.dk :)
Avatar billede egzonrh Nybegynder
02. september 2009 - 20:30 #3
Lyder som en god en:)

Man kan ikke designe sin egen udseende i den gratis version. Udseendet behøves måske alligevel ikke så meget.

Hvor mange e-mails kan jeg tilføje på mailinglist?
Jeg har måske brug for op til 200-300 e-mails.

Og selfølgelig; Hvordan tilmelder man sig og redigere modtager:)

Jeg har tilmeldt mig på hjemmesiden, men den har stadig ikke sendt en aktiverings-mail endnu.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
02. september 2009 - 20:56 #4
Jeg har fået mailen. Den stod bare under "UØNSKET MAILS"

Jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal begynde med mailingslist.dk:(

Jeg tror først at man skal betale 60 kr. for at få 1000 tilføjet e-mails.

Eller hvordan?
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. september 2009 - 23:22 #5
Du kan godt designe din egen udsendelse, du kan uploade en designskabelon hvis du har en du vil bruge eller lave den via editoren.

Du kan tilføje ubegrænset, men kun sende til max 300 om måneden i den gratis version ellers skal du betale for det.

Du skal gøre følgende. Log ind og vælg Mine mailinglister i topmenu og tryk på opret ny liste, der udfylder du informationerne og opretter listen.

Så vælger du Administrér liste i dropdown menuen, herefter formularer og opret formularer - Udfyld felterne og vælg HTML i type.

Derefter kan du ved at trykke på  Vis kode få den kode du skal indsætte på din hjemmeside og vupti brugerne kan nu tilmelde sig.

Du kan finde en komplet guide her http://www.mailinglist.dk/information/content/textId/guide, men er der noget kan du bare spørge
Avatar billede egzonrh Nybegynder
04. september 2009 - 17:16 #6
Wow, det er virkelig en fed en:)

Jeg har bare lige et par spørgsmåle:

1. Hvorfor kommer "Bekræftelses-mailen" under uønsket mails? Og ikke direkte til indbakke?

2. Når jeg trykker på "Tilmeld", så kommer der en box med "UserAddCustom" eller sådan noget. Jeg gik ind under Administrator liste -> Ret Formularbeskeder.
Der ændrede jeg det til normale danske beskeder som fx "Du er nu tilmeldt på nyhedsbrevet".
Nu kan jeg ikke tilmelde mig mere. Boxen kommer ikke frem.

3. Hvis jeg sender en nyhedsbrev til 150 e-mails. Kan jeg så sende 2 nyhedsbreve hver måned?
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. september 2009 - 17:45 #7
1. Hvad er det for et domain du har testet med altså @?.dk

2. Har du et link til hvor boksen burde være?

3. Korrekt
Avatar billede egzonrh Nybegynder
04. september 2009 - 18:28 #8
Med e-mailen @hotmail.com.
Det er en .dk domain.

Jeg har nu fundet ud af hvad problemet var. Da jeg ændrede beskederne, indsatte jeg også tegn som fx '

Nu virker det igen.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
04. september 2009 - 18:43 #9
Det er virkelig en nice nyheds-manager.

Jeg skriver lige det her, for ikke at glemme det:)

Jeg har tænkt mig at hænge en ikon på forsiden, hvor man så bliver overført til en side hvor man kan skrive sine oplysninger på den box.
Jeg tager kun navn og e-mail.

Jeg opretter mig på www.mailinglist.dk.

1. Jeg opretter først en ny mailing liste under "Mine Malinglister" i topmenuen.

2. Jeg vælger "Administrator liste" i dropdown menuen, og trykker på "Formularer", og opretter en formularer ved at udfylde felterne. Det skal være en HTML type.

3. Man trykker på "Vis Kode" for at få HTML koden, hvor man så derefter indtaster på sin hjemmeside. Der kan folk skrive sine oplysninger og tilmelde sig.

4. Jeg trykker på "Send nyhedsbrev" og vælger instillingerne. Til sidst skriver jeg brevet og sender.

-------------------------------------------------

Man kan redigere koden, fx ved at slette "Intereser" teksten.

Man kan redigere sine velkomstmails, bekræftelsesmails, formularer beskeder, Administrationslinks under "Administrator liste"

Man kan tilføje, slette eller redigere brugere under dropdown.
Det er faktisk hele listen man kan redigere under den dropdown.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
04. september 2009 - 18:49 #10
Jeg har lige 3 sidste spørgsmåle:

1. Hvordan laver jeg min egen skabalon? Jeg er ikke meget god til HTML redigering.

2. Hvor mange tilmeldte brugere skal der være, for at jeg kan sende en nyhedsbrev? Jeg har prøvet med 1, men det virkede ikke.

3. Hvorfor får jeg bekræftelsesmailen under "Uønsket mails". Faktisk også med en virus tegn.

Mange tak for din hjælp:P

Send også et svar;)
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. september 2009 - 20:58 #11
1. Du kan hente en gratis template på nettet eller købe dig til en der passer til dig, det er som regel noget en grafiker står for, at lave.

2. Du skal bare have en, hvis den er blevet afbrudt så skal du sikre dig, at du i  indlejret grafik er sat til nej.

3. Er det et ! tegn?
Avatar billede egzonrh Nybegynder
04. september 2009 - 21:22 #12
Nåår på den måde. Er det så bare med at google "Free Newsletter Templates"?

Jeg prøver lige at se nærmere på det indlejret grafikk. Da jeg prøvede med at trykke send, så stod der at der ikke er nok brugere til at kunne sende en mail til. Måske er det noget nyt?
Eller måske var det bare min egen mail jeg brugte.

Ja, det er et ! tegn. Det er også lidt ligegyldigt om den tegn kommer. Det er bare mailen der skal vises på indbakke og ikke på uønsket mails.
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. september 2009 - 22:14 #13
Vil tror at du kan benytte dig af dem, det er dog ikke altid sikkert, men prøv nogen af dem du kan lide og se hvordan det ser ud når det er sendt.

Det lyder som om at du ikke har oprettet en liste eller prøver at sende til en uden brugere, men bare en enkelt også din egen skulle være nok til at sende nyhedsbrevet.

Grunden til at der kommer et ! tegn foran eller ved mailen er at den står som høj prioritet og ikke normal som når man bare sender en mail afsted.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
05. september 2009 - 08:15 #14
Jeg har lige fundet ud af, at man kan lave sin egen templates ved hjælp af NVU.
- What you can see is what you can get
Photoshop behersker jeg, så det burde ikke være et problem.
Jeg laver bare skabalonen en anden dag.

Jeg har oprettet en liste, jeg har oprettet en formular og jeg har tilmeldt mig på nyhedsbrevet.
Der står bare at der ikke er nok brugere, hvilket er helt i orden lige nu. Jeg regner med at der bliver tilmeldt omkring 100-150 brugere indtil til næste måned for klubben.
Det vil løse det.

På den måde. Måske er det også bare hos mig, at den kommer under uønsket mail. Jeg prøver lige senere med flere e-mails.
Bliver mailene også sendt hos dig under uønsket mails?
Siden jeg ikke har sendt en mail endnu, så ved jeg ikke om dette passer; bliver nyheds-mailene sendt til uønsket mails?
Man lægger ikke mærke til mailen medmindre man selv går ind under uønsket mails.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
08. september 2009 - 22:40 #15
Bare smid et svar:)
Og tak for din hjælp.

Jeg har bestemt mig at bruge mailinglist.dk, som er meget simpelt.
Jeg kan bare gøre andre medlemmer på hjemmesiden opmærksomt på at bekræftelses-mailen måske bliver sendt under "uønsket mails"

Tak.
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. september 2009 - 19:26 #16
Held og lykke med det :)  Er der noget så skriver du bare
Avatar billede egzonrh Nybegynder
09. september 2009 - 19:35 #17
Det skal jeg nok:)

Mange tak:)
Avatar billede bacardil Nybegynder
24. september 2009 - 22:29 #18
Hvis du ikke har set det så er "problemet" der ikke mere
Avatar billede egzonrh Nybegynder
24. september 2009 - 22:50 #19
Problemet er desværre stadig her.

Jeg tror at det kun er hos hotmails.
Mig, min mor og min lille bror er indmeldt til nyhedslisten, og vi får den under uønsket.

Trykker man så på den første mail "Dette er ikke uønsket", så får man nu altid mailen under indbakke.

Under hjemmesidens mail kommer nyhedsbrevene under indbakke. Derfor tror jeg at problemet ligger kun hos hotmail, fordi hotmail har funktionen "Uønsket mails".

Vi er ikke rigtig gået igang med at sende nyhedsbreve. Bare tests. Løsningen til at indmelde alle medlemmer hurtigt ind er ved, at alle medlemmer og deres forældre skriver navn og e-mail.
Så tilmelder vi dem selv.

Løsning på at mailen kommer under "Uønsket mails" var som sagt at man på den første mail trykker "Dette er ikke uønsket". Derefter vil alle nyhedsbreve blive sendt til indbakke.
Det er bare det vi skal gøre opmærksomt på.

Men det er noget der sandsynligvis vil give problemer. Derfor vil det være nemmere at finde en anden løsning, hvor man ikke behøvede at trykke på noget først. De skal komme direkte ind i indbakken.

Tror du at du kan hjælpe?
Avatar billede egzonrh Nybegynder
24. september 2009 - 22:51 #20
Men ja, vi kan sende nyhedsbreve.
Det er ikke noget problem.
Avatar billede bacardil Nybegynder
25. september 2009 - 05:24 #21
Jeg snakker kun bekræftigelsesmail m.v. - Ikke selve nyhedsbrevene, det kan man aldrig garantere, det kommer an på indhold m.v.

Du kan evt. prøve at vælge glemt password og skrive din hotmail konto så burde du kunne se det, men igen er det kun de e-mail der ikke er selve nyhedsbrevet man kan garantere, da tekst kontra billeder, store og små bogstaver, forskellige ord kan gøre at den kommer i uønsket.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
25. september 2009 - 17:45 #22
Det skete både med bekrætelsesmailen og nyhedsmailene som vi testede.

Da vi prøvede bekræftelsesmailen, der havde vi ikke redigeret den. Det var standard teksten, der var skrevet.

Men hvordan mener du at man ikke kan garantere at nyhedsbrevene ikke kan komme ind på indbakke?

Jeg vil bare have bekræftelsesmailen og nyhedsbrevene skal direkte ind til indbakke uden problemer.
Men det gøre det ikke i hotmail.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
25. september 2009 - 17:45 #23
Ellers er der ikke andre problemer.
Avatar billede bacardil Nybegynder
25. september 2009 - 18:29 #24
Okay, det virker fint på de hotmail jeg har testet. Men lad os laden sagen ligge her