Avatar billede Slettet bruger
02. september 2009 - 09:58 Der er 2 kommentarer

Outlook Express på flere brugerkonti

Hej, dette er et spørgsmål om arkivering af OE-mails, og jeg håber det er klart forståeligt.
[Windows XP, Outlook Express 6.]
Jeg har en TDC mailboks med et par mailadresser (x+y), som jeg bruger i OE på samme brugerkonto (A). Dernæst har jeg på en ekstern harddisk en ældre, stor sikkerhedskopi af mails fra denne brugerkonto A. Denne kopi indeholder en mængde arkivmateriale, der fylder en del. Dette arkiv vil jeg gerne bevare i forbindelse med en ny mailadresse, som jeg tænker at oprette i min mailboks hos TDC.(Man kan jo have op til 5 adresser).
Jeg forestiller mig så at konfigurere OE på en ny brugerkonto (B) til at anvende den nyoprettede mailadresse (z), og kunne derefter tænke mig at importere sikkerhedskopien, således at jeg på den nye brugerkonto B får et arkiv, som jeg så kan rydde op i og vedligeholde, bl.a. ved at videresende arkiveringsværdige mails fra mine gamle adresser x+y over til den nye z.

Kan dette lade sig gøre uden at Windows blander filerne fra de to brugerkonti sammen nede i systemmapperne?
(Problemet med arkivfilerne er - som jeg opfatter det - at jeg ikke kan importere dem til brugerkonto A, uden at alle mails dér bliver slettet.)
Venlig hilsen
jo2332
Avatar billede Locodk Nybegynder
22. september 2009 - 11:45 #1
Hej Jo2332.

Mig bekendt burde du kunne (såfremt sikkerhedskopien er Personal Folder - pst) importere de arkiverede mails til en specifik mappe, og dermed undgå at de bliver blandet sammen, og samtidig beholde dine nuværende mails.

Hvis du er nervøs for om det kan lade sig gøre kan du jo evt. tage en sikkerhedskopi af dine nuværende mails, inden du prøver at importere.

Når du i Outlook vælger filen du vil importere skulle den gerne spørge dig hvor de skal placeres.

Mvh Jesper
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2010 - 17:40 #2
Nu er Outlook Express jo ved at være en saga blot, men jeg tror jeg selv har fundet løsningen. Der findes et købeprogram, som hedder Mail Navigator. Det ser ud til at kunne håndtere en masse mailarkiver.