Avatar billede arnepedersen Forsker
01. september 2009 - 08:55 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Størelse af fil

Jeg har problemer med at modtage større (filer 7-8 mgb).Jeg får at vide, at 552 Error: message too large.
Hvordan kan jeg ændre på min opsætning så jeg kan modtagec større filer? Jeg har vista. Og hvor kan jeg i det hele taget se hvor stor filer jeg kan modtage.
Mvh. Arne
01. september 2009 - 09:25 #1
... det er ikke din Vista's skyld, men din Internet/Mail udbyder's system.
Typisk er grænsen 5 eller 10Mb alt incl ...

Måske skal filen ZIPpes først ?
Avatar billede arnepedersen Forsker
02. september 2009 - 09:10 #2
Jeg har kontaktet YouuSee, de siger det ikke er dem der kan hjælpe mig. Hasigheden er ok. Det må være explorer. Men jeg har opgraderet Explorer til 8.0. Kan jeg ændre noget i Explorer?
02. september 2009 - 09:34 #3
Det har ikke noget med Explorer (Internet Explorer) versionen...

Jeg vil stadig sige det samme som i #1

(Jeg kører selv med 10Mb forbindelse via TDC med en TDC Mailbox; der er grænsen som nævnt lige meget hvad du gør...)
02. september 2009 - 09:39 #4
Du skal muligvis ind på din tilhørende WEB mail hos TDC (hvis det er DER du har din Mailbox?) http://mail.tdconline.dk/?csref=_tdcforside_genveje_mail og 'tilmelde' dig til en større mailbox. Du skal have dit TDC "kundenummer (~13 cifre) klar...

Standard er nemlig 10Mb. Du kan få op til 250Mb mailbox ...
Avatar billede arnepedersen Forsker
02. september 2009 - 12:54 #5
Ja men er det ikke i Tdc malbox? jeg har min i office.
02. september 2009 - 19:12 #6
... Jo jo - men det er jo en besked fra din E-mail 'udbyder' og ikke din Office Outlook - såvidt jeg forstår ?
Avatar billede arnepedersen Forsker
05. september 2009 - 08:59 #7
Jeg mener du tager fejl, mit mailprogram er Microsoft Office.
Jer bruger Vista, og Explorer 8.Der må være et sted hvor man kan se, og ændre på opsætningen: Er der virkelig ingen der kan fortælle hvordan man kan ændre på filstørelsen.
05. september 2009 - 09:32 #8
Kører du med en 100% US version af Vista / Outlook ?

Nok ikke - men da fejlbeskeden er på udenlands ...552 Error: message too large... er det nok ikke fra dit system.

På hvilket tidspunkt i forløbet kommer beskeden ?
Avatar billede arnepedersen Forsker
06. september 2009 - 09:33 #9
Jeg har Vista og Microsoft Outlook på dansk.
Beskeden kommer på mail/ indgående post lige efter jeg har sendt. Samtidig får den der sender til mig samme besked.
06. september 2009 - 10:22 #10
... så ER det ikke fra dit system; men fra din Internet/mail udbyder...

Hvad er det for slags filer ?
Avatar billede arnepedersen Forsker
06. september 2009 - 10:53 #11
JPG billedfiler.
TDC/youusee påstår det ikke er dem
06. september 2009 - 11:09 #12
06. september 2009 - 11:19 #13
PS: Jeg har lige forsøgt at sende en ~30Mb *.ZIP fil via TDC - med samme besked som dig... Og jeg HAR udvidet min TDC Webmail til 250Mb...
Avatar billede arnepedersen Forsker
06. september 2009 - 20:57 #14
Jeg bruger ikke Webmail, men microsoft Office: Jeg forstår ikke hvordan jeg kan udvide min Webmail når jeg ikke benytter den.

Hvis jeg åbner
http://mail.tdconline.dk/?csref=_tdcforside_genveje_mail
Kan jeg højst vælge 10MB
Mvh Arne
06. september 2009 - 21:10 #15
Som 'standard' har du 10Mb - jeg har på et tidspunkt "registeret" mig (jeg er TDC kunde) et eller anden sted i min Webmail side (Efter Login!) og fået tildelt 250Mb.

Men dog stadig som i #13 ...
Avatar billede arnepedersen Forsker
16. oktober 2009 - 08:24 #16
Har ikke fået svar, så jeg lukker.
Er du venlig at lægge et svar, så vil jeg give poent for din medvirken til at løse problemet.
/Arne
Avatar billede arnepedersen Forsker
04. november 2009 - 17:18 #17
Jeg har ikke fundet en løsning, men karise_larry send et svar, da du forgæves forsøgte.
Avatar billede arnepedersen Forsker
12. januar 2010 - 09:04 #18
Ok så lukker jeg.