Avatar billede torben7913 Juniormester
31. august 2009 - 16:55 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Outlook express sender ikke

Jeg havde lige skrevet en mail vedlagt en stor fil, da komputeren gik ned (lukkede), da jeg startede den påny og åbnede outlook express kunne jeg nederst se en besked om at outlook sender, men når jeg kiggede i mappen udbakke, lå der ingen mail der og den jeg havde skrevet  før nedbrug lå heller ikke under sendt, jeg har så givet den god tid til at sende uden der er sket noget, når jeg trykker på control alt delete, kan jeg se at outlook express ikke kører.
Jeg kan godt modtage mails, men det er lidt irriterende ikke at kunne sende, tilsyneladende fordi maskinen har travlt med at sende en mail den ikke kan finde.
Hvordan kan jeg få Outlook Express i gang igen, uden at slette de mails jeg har liggende i indbakke og under sendt?
Mailen med den vedhæftede fil kan jeg godt slette, hvis jeg ellers kunne finde den.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2009 - 17:00 #1
Den er vel ikke placeret i udbakke
Avatar billede torben7913 Juniormester
31. august 2009 - 17:19 #2
Nej den er tilsyneladende ingen steder
Avatar billede torben7913 Juniormester
31. august 2009 - 17:24 #3
Jeg har lige oprettet en ny mail - den ligger i udbakke og og selv om jeg trykker på "send og modtag" bliver den liggende i udbakken.
Avatar billede torben7913 Juniormester
31. august 2009 - 18:26 #4
Når jeg afslutter Outlook Express som ikke svarer kommer der en fejlrapport:
Du valgte at afslutte programmet msimn.exe, der ikke svarer.
Når jeg så beder om at få vist fejlrapporten står der:

C:\DOCUME~1\Torben\LOKALE~1\Temp\WER892c.dir00\msimn.exe.mdmp
C:\DOCUME~1\Torben\LOKALE~1\Temp\WER892c.dir00\appcompat.txt

Kan den oplysning bruges til noget?
Avatar billede danco Nybegynder
31. august 2009 - 19:03 #5
Er du sikker på at du har instillet korrekt i din SMTP server ? og for den sags skyld din POP3 server?

Må jeg spørge hvilke mail form du bruger ? (hotmail, gmail, osv)
Avatar billede torben7913 Juniormester
31. august 2009 - 19:09 #6
Jeg har yousee som internetudbyder og bruger derfor deres mailsystem ( xx@oncable.dk )
Yousee har også et program der hedder websupporter, det har jeg brugt til at føre Outlook Express tilbage til en tidligere indstilling som virkede ( 28/8 2009 )så jeg må tro at indstillingerne er korrekte, jeg kan som sagt også godt modtage mails.
Avatar billede vejmand Juniormester
31. august 2009 - 19:11 #7
Efter du har afsluttet Outlook Express, prøv at gå ind i denne mappe:
C:\Documents and Settings\*dit brugernavn*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{en masse tal og bogstaver}\Microsoft\Outlook Express
Find filen Udbakke.dbx
Omdøb den til Udbakke.old

Så burde Outlook Express oprette en frisk udbakke næste gang du åbner programmet.
Måske det kan fikse problemet.

Du skal have visning af skjult filer og mapper slået til, for at finde filen.
Avatar billede torben7913 Juniormester
31. august 2009 - 19:43 #8
Der ligger faktisk hele 6 mapper med en masse tal og bogstaver som alle kan føre frem til udbakke.dbx
Skal jeg så ændre navnet alle 6 steder?
Avatar billede torben7913 Juniormester
31. august 2009 - 20:20 #9
Jeg har omdøbt alle 6 - desværre uden den ønskede effekt, når jeg åbner OE er der en udbakke, hvor der står at der er en mail i den, men åbner jeg mappen liggger der ikke nogen. N år jeg så vil skifte til indbakken får jeg besked på at udbakke ikke svarer og der er en fejlrapport der denne gang skriver:
szAppName : msimn.exe    szAppVer : 6.0.2900.5512    szModName : hungapp
szModVer : 0.0.0.0    offset : 00000000
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. september 2009 - 21:47 #10
Åbn din Outlook Express, gå i filer/Export.
Exporter alle meddelelser og kontaktpersoner til fil, eller hvis du har mulighed for at starte en Outlook op, så lad den importere fra Outlook Expres.
Når en af disse handlinger er udført, så afinstaller din Outlook Express, hvorpå du kan installere den igen, og importere din backupfiler.
Så burde det virke igen.
/ptj_11
Avatar billede torben7913 Juniormester
01. september 2009 - 22:45 #11
Tak for forslaget, men desværre nu svarer programmet slet ikke, og jeg er så træt af det, at jeg gerne vil slette det og starte forfra, men jeg kan ikke finde det, når jeg går ind i kontrolpanel og vil slette det.
Avatar billede vejmand Juniormester
01. september 2009 - 23:17 #12
Avatar billede torben7913 Juniormester
20. august 2010 - 08:44 #13
Jeg lukker spørgsmålet, jeg fik held til at slette programmet og starte forfra