Avatar billede apex Nybegynder
31. august 2009 - 16:07 Der er 2 kommentarer

Website grafik

Hej,

Hvordan indstiller man sine farver på skærmen, så det bliver en korrekte farver der præsenteres for brugerne på det website man har designet i Photoshop?

Der er jo meget forskel på skærme, og den måde farver bliver præsenteret på - og tidligere havde jeg en gammel fladskærm, hvor jeg ikke kunne så fx lysegrå farver. Jeg troede bare det var fordi det var en dårlig skærm, men nu har jeg købt en ny Samsung, og kan heller ikke se lyse grå nuancer på denne.

Er der et website eller noget man kan lave indstillinger efter?
Avatar billede flope Nybegynder
01. september 2009 - 14:02 #1
Man har jo selv mulighed for at indstille på kontrasten/farverne på sin skærm, og det er jo en personlig ting. Du vil ikke kunne gøre det ens for alle.
farverne er også forskellige fra skærm til skærm. Jeg anbefaler at man bruger 2 skærme (dualscreen evt) til at teste farver og nuancer
Avatar billede lolman Nybegynder
10. september 2009 - 21:44 #2
læs hvad flope skriver..

Ellers kan du jo prøve at lave nogle farve print og se hvordan de passer til skærmens farver..