Avatar billede Anders F Praktikant
30. august 2009 - 12:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kender nogen et godt back-up program til en ekstern harddisk

Hej
Jeg har en ekstern harddisk jeg gerne vil køre automatisk backup på, jeg har forsøgt forskellige backupprogrammer, freeware eller købeware, men ingen af dem spiller særligt godt.
Er der ikke et gratis, der bare virker?
Jeg er ikke interesseret p.t. i en løsning hvor jeg sender mine data til et sted på internettet, den eksterne harddisk kan sagtens gøres jobbet.
Mvh.
Anders
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2009 - 12:52 #1
Hvorfor skulle et backup program ikke ville lave en backup til en ekstern HD?
Avatar billede Nyvalby Nybegynder
30. august 2009 - 14:18 #2
Paragon professional kan gøre det. Der findes også en gratis
version, som er udmærket til backup, men jeg tvivler på, at
den kan køre automatisk.
Jeg har selv Paragon pro. Kan tages ned som prøve. Men der er
flere muligheder, prøv at se på det.
http://www.paragon-software.com/home/
Avatar billede showsource Seniormester
30. august 2009 - 14:22 #3
Og du kan jo lave en batfil ( windåze ) som skal køres på bestemte tidspunkter, eller når du lukker ned.
Avatar billede Anders F Praktikant
31. august 2009 - 12:07 #4
Til jape44: Jeg synes bare jeg har vanskeligt ved at finde og vælge et, der virker rigtigt super. Har prøvet forskellige.

Til Nyvalby: Paragon har jeg i forvejen til at defragmentere min harddisk, det gør Paragon super, så jeg er meget hooked på Paragon, jeg vidste ikke de havde lavet et backup program også, jeg regner med at du mener det der hedder "Drive back up 9.0 Professionel" - men hvorfor Pro - hvorfor ikke Personal - og er der overhovedet nogen forskel i prisen for mig eller hvad?

TIl showsource: Njåe, jeg ved ikke engang hvad en batfil er, så jeg skal nok have noget færdigt leveret software, jeg er villig til at betale Paragons pris for et backup program på 39 dollars.

Mvh.
Avatar billede Nyvalby Nybegynder
31. august 2009 - 12:16 #5
Ja du har ret. Det er Paragon Drive backup jeg mener. Og jo
Personal kan formodenlig det samme. Jeg har kun Pro, fordi jeg
har fået den "fræret" fra nettet.
Avatar billede Anders F Praktikant
31. august 2009 - 12:52 #6
Hej Nyvalby: Ved du så hvad forskellen er på Pro og Personal? Er der overhovedet noget at komme efter?
Mvh.
Avatar billede Nyvalby Nybegynder
31. august 2009 - 13:06 #7
Jeg har ikke undersøgt det nærmere, fordi jeg så, at prisen på
Professional er sat ned til prisen på Personal.
Så hvis du tænker på at købe, så tar du naturligvis Pro når den
ikke koster merqe.
http://www.paragon-software.com/home/
Avatar billede jonner40 Nybegynder
31. august 2009 - 13:39 #8
Hej

på denne side er det gratis programmer
http://humansoftware.dk/
prøv at kigge på det der hedder drev overvågning
måske kan det bruges
Avatar billede Anders F Praktikant
31. august 2009 - 13:45 #9
Jeg tror pointsene går til Nyvalby, det virker rigtigst.
Men øhm ... nu er det godt nok lang tid siden jeg har brugt eksperten.dk, og ordningen med at give points er blevet lavet om, har nogen lige et hint til HVOR og HVORDAN man gør det (og nej, jeg er egentlig ikke sådan en der elsker at sidde og rode og lede efter det, det skal hellere bare virke!).
Mvh.
Anders
Avatar billede Nyvalby Nybegynder
31. august 2009 - 16:42 #10
Takker, du accepterer bare det svar jeg nu har lagt, så skulle
den være hjemme:)
Avatar billede Anders F Praktikant
31. august 2009 - 21:18 #11
Tusind tak for svar, jeg tror Paragon er det rigtige til mig, prisen er også ok rimelig.
Mvh
Anders
Avatar billede Nyvalby Nybegynder
31. august 2009 - 21:26 #12
Selv tak:)