Avatar billede Martin-Vinstrup Nybegynder
30. august 2009 - 07:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fingeraftryk - Giver adgang til Windowws. Kodeord skal ikke være muligt

Hej alle jer.

Jeg vil gerne sikre min bærbar, den har en fingeraftryk scanner. Kan jeg gøre så jeg udelukket skal bruge fingeraftryk scanneren? - så windows login koden ikke virker? = Fingeraftryk er den eneste login mulighed...

Kan jeg iøvrigt blokere for muligheden af omfragmentering af harddisken - så tyve skal bruge en kode for at starte omfragmenterings proccessen.

Er der andre måder jeg kan beskytte bærbaren? Findes der nogle billige gps chip til bærbar el.?
Avatar billede mrtn Nybegynder
30. august 2009 - 07:58 #1
Windows har support for smartcard logon.
Avatar billede Martin-Vinstrup Nybegynder
30. august 2009 - 08:37 #2
Gør den at jeg skal bruge smartcard logon systemet - så jeg ikke skal indtaste windows kode (gør så det ikke er muligt)
Avatar billede justrace Novice
31. august 2009 - 23:49 #3
Du kan jo sætte password på opstarten og harddisken. Der er bare lige et par ting at tage hensyn til. Password til opstart, KAN IKKE FJERNES, så husk det. :)

Husk nu at det ikke er for sjov, for pc'en kan være ubrugelig hvis det bliver væk.
Avatar billede ksoren Nybegynder
31. august 2009 - 23:58 #4
Hvad havde du tænkt dig at skulle sikre den imod? Enhver med lidt teknisk snilde kan omgå sådan en simpel passwordbeskyttelse af Windows, hvis de har fysisk adgang til maskinen.
Avatar billede justrace Novice
01. september 2009 - 00:02 #5
Helt rigtigt, og hvis de ikke gider rode med det, sætter de bare en ny harddisk i.