Avatar billede pelkjaer Nybegynder
12. juli 2001 - 10:26 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

fjerne scrollbar..

Denne her virker i IE:
<STYLE type=text/css>#content {
    POSITION: absolute
}
body {margin-left:0; margin-right:0; margin-top:0; margin-bottom:0; width:100%;height:100%;overflow:hidden}
</STYLE>

Hvordan med Netscape?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
12. juli 2001 - 10:27 #1
Det drejer sig (igen) om www.demenskonsulent.dk/test/demens01.htm
Avatar billede krogstrup Nybegynder
12. juli 2001 - 10:31 #2
prøv <body scroll=no>
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
12. juli 2001 - 10:41 #3
Har prøvet, virker ikke. Det er det lag der scroller der gør at der er scrollbar i NS - tror jeg...
Avatar billede krogstrup Nybegynder
12. juli 2001 - 10:42 #4
Har du prøvet at putte din side ind i een stor frame, hvor du så angiver i framesettet at der ikke må vises nogen scrollbar for denne frame ?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
12. juli 2001 - 10:46 #5
Nej, er det ikke at fuske lidt for meget?
Avatar billede krogstrup Nybegynder
12. juli 2001 - 10:56 #6
Tjaaah - det kommer vel an på om der findes andre løsninger, der er nemmere...?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
12. juli 2001 - 21:05 #7
Har tænkt lidt over det, -og nej, vil ikke bruge frames. Hvis ikke jeg kan finde en anden løsning må der bare være en scroller i Netscape, det er jo ikke sådan at det gør noget...
Avatar billede krogstrup Nybegynder
12. juli 2001 - 22:30 #8
Hvad er problemet med at putte siden ind i een frame - det skader vel ikke på nogen måde.

Det ændrer jo ikke noget ved udseendet eller ved brugerens muligheder....?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
12. juli 2001 - 22:33 #9
Okay, det ved jeg faktisk ikke, det var lidt pga. dovenskab jeg droppede ideen da jeg så skal sætte siden op igen *G*

Jeg prøver det imorgen! Det er som du siger et forsøg værd!
Avatar billede krogstrup Nybegynder
13. juli 2001 - 10:06 #10
ok :-)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. juli 2001 - 10:12 #11
Nå, når jeg pakker siden ind i en frame, virker dhtml scrolleren slet ikke i NS.

Lader sp. være åbent i et par dage endnu - og hvis der ikke kommer nogle brugbare svar får du point for din brugte tid!
Avatar billede htorp Nybegynder
16. juli 2001 - 11:03 #12
Så vidt jeg ved understøttes overflow ikke i netscape 4, fejlagtig implementering i andre browsere. Virker dog tilsyneladende i IE5.5

Efter min mening giver det ingen mening at blande css-positionerede elementer med frames. Så kan du lige så godt nøjes med frames - eller bedre tabeller. Der er ikke så store browser problemer med disse layout elementer, som der er med css-lag.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. juli 2001 - 14:14 #13
htorp>>Virker skam også i NS 6, -som er den NS browser jeg forsøger at optimere til.

Og iøvrigt kan jeg ikke se hvorfor man i princippet ikke skulle kunne blande css elementer med frames.
Men bortset fra det bruger jeg ikke frames, og vil heller ikke gøre det. Men Krogstrups forslag var da et forsøg værd.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
17. juli 2001 - 09:25 #14
Ups...Det var meningen Krogstrup skulle ha\' haft dem...sorry! - I kan vel finde ud af det indbyrdes.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
17. juli 2001 - 10:26 #15
Det er ligemeget :-)
Avatar billede htorp Nybegynder
18. juli 2001 - 21:49 #16
Jeg er ny her på siden, så jeg ved ikke hvordan man bytter point, der er havnet det forkerte sted. Da Krogstrup mener det er lige meget vil jeg ikke gøre mere ud af sagen.

Det giver ikke mening at blande frames og css-positionerede elementer, fordi der er tale om forskellige måder at placere elementer på.

Dermed ikke sagt, at man ikke kan bruge frames, hvis udseende er defineret med css. Det var det, jeg mente.

Har du forresten prøvet:
Overflow-x:hidden; overflow-y:scroll; der skjuler den vandrette scroll og viser den lodrette.