Avatar billede viggosmor Nybegynder
28. august 2009 - 15:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Feedback på ny firmaside

Hejsa.
Er snart færdig med min firmaside, som er mit 4. semester eksamensprojekt på Multimediedesigner udd.
Ville godt have lidt feedback på den.
http://soederberg-indretning.dk
Nyhedsbrevet fungerer ikke endnu.
Funker siden?
Er ved at SEO optimerer den, og ja ved godt at flash ikke er så godt i den forbindelse men det er blevet det valg, for at få siden til at se ud som jeg gerne ville.
teksten bliver hentet ind i flash via XML filer...
Nå men lidt konstruktiv feedback ville være rart.. :)
28. august 2009 - 16:29 #1
Hvad er nu den roede traad i firmasiden?  Er den, som eksamensopgave, beregnet til at demonstrere tekniske faerdigheder i haandtere XHTML, flash, og deslige, eller er den beregnet til at saelge dine tjenester som designer til de der mere eller mindre tilfaeldigt falder over din side?

Da jeg aabnede siden og proevede at laese hvad det drejede sig om saa blev jeg hele tiden distraheret af de store og skiftende billeder som jeg ikke umiddelbart kunne se relevansen i.  Og de foerste to tabs efter "hjem", "om firmaet" og "kurset" handler om din person og dit liv, og den besoegende paa firmasiden skal helt frem til  den tredje og fjerde tab, hvis de haenger paa endnu, for at finde ud af hvad det er de skal koebe og hvad det koster.

Hvis det er en FIRMASIDE, saa brug den foerste side til at fortaelle de besoegende om hvad det er de traenger til (saasom design med en roed traad,) hvorfor de skal koebe det af dig, og hvad du skal have for det.  Hvis det er design du saelger, saa design siden med laekre farver og fonts, elementerne harmonisk proportionerede, o.s.v., saa de besoegende siger:  "Waaw, den designer vil jeg godt bruge."  Ingen distraherende rullende billeder, men maaske i margen een menu med miniature billeder af opgaver du allerede har loest med success, ikke af dine hunde.  Naar du saa har faaet de besoegende interesseret i produkterne saa kan du paa de sidste tabs fortaelle om din person, kurset, o.s.v.

Det var maaske ikke det svar du forventede, men jeg har givet dig mit indtryk som en tilfaeldig besoeger af din firmaside og maaske kan du bruge noget af det.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
28. august 2009 - 17:12 #2
Du har helt ret i at nogle af billederne ikke er så relevante, men mangler at få taget nogen mere proffesionnelle billeder, plus billeder fra kundeopgaver.
Siden skulle gerne bruges til begge ting, vise jeg kan det tekniske til eksamen og til at skaffe nye kunder indenfor indretning primært...
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2009 - 20:03 #3
Hej

Jeg syntes det er en utrolig afslappende side og ikke stressende på nogen måde. Nemt at finde rundt i og virker helt perfekt selvom jeg har en meget langsom internet forbindelse. Dine priser er også helt i orden :-)

Jeg har en veninde i Glostrup som er *helt vild* med boligindretning og farver, så jeg sender lige dit link til hende.

Indholdet kan sikkert forbedres, men du har en platform der fungerer og jeg er imponeret af du har kunne lave denne side, med mindre du har betalt 30.000 kr. til et firma.

Held og lykke med din uddannelse.

Jeg kan anbefale amino.dk som er en site for nystartet virksomheder og iværksættere. Der er jurister, advokater og mange gode råd at hente.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
29. august 2009 - 11:19 #4
Hej jape44
Takker for dine kommentarer....
Mener heller ikke selv at billederne skulle være forstyrrende, idet de skifter meget langsomt.
Men mange er bare generelt ikke vilde med Flash, så klar over jeg får nogen hug på den konto.
Jepper har lavet det hele selv, intet firma til 30.000 kr he he.... men tak skal du have for komplimenten...
Kender godt amino er selv medlem derinde, og ja det er et godt sted for iværksættere som mig.... :)
Avatar billede RR1984 Nybegynder
29. august 2009 - 17:42 #5
For det første synes jeg at flash er en stor fejl. Du kan ikke rigtigt SEO optimere det og så er det meget distraherende at kigge på ting der bevæger sig når man prøver på at læse.

Forsiden bør indeholde alt det vigtige tekst (ikke i flash) og beskrive hvad det hele handler om.

Baggrunden er desuden utroligt stressende at kigge på da den er svær at fokusere på. En mørkere fuldfarve ville være mere behagelig + at selve siden bliver mere iøjenfaldende da den er lys.

Men udover det så er det fint :)