Avatar billede Slettet bruger
28. august 2009 - 13:30 Der er 3 kommentarer

Hvilken IDE/Platform metoder bruger i?

Hej folkens.

Jeg arbejder til daglig som selvstændig erhvers-drivende ved siden af studie - Jeg udvikler systemer til mindre firma'er i PHP/MySQL

Jeg benytter
PHP NuSphere som IDE (hvor der er project-styring, automatisk forslag af egne funktioner osv, simpelt tilgængeligt valgfrit charset (UTF8 ..)

Jeg bruger wamp til at arbejde lokalt på min egen maskine

Når jeg arbejder med online sider bruger ejg PHP NuSphere ftp upload funktion i projektstyringen, så jeg med en genvejstast er den nye fil uploadet?

Jeg benytter Windows 7 som platform til dette..

Hvilket IDE bruger i folkens? fordele ulemper?
Hvilket Operativsystem bruger i? (MAC OSX ? Linux(hvilken dist)? Windows?)

Jeg har læst flere gode anmeldelser af folk som skifter til Mac, der arbejder med php development?

Jeg søger information, om hvad gør i andre? :)
Avatar billede Slater Ekspert
28. august 2009 - 13:51 #1
Jeg bruger Komodo Edit 5. For kort tid siden brugte jeg bare Programmer's Notepad, men så prøvede jeg Komodo Edit, og blev forelsket på kort tid. Den har omtrent de samme features du nævner: forslag til egne funktioner i alle tilknyttede filer, indbygget ftp (som addon), og en forbandet god highlighter. Og så er Edit gratis, mens IDE-versionen (som jeg overvejer at købe, men ikke har fået taget mig sammen til) koster noget.

Jeg bruger dog sjældent den indbyggede FTP, da jeg foretrækker at have en lokal kopi før jeg smider tingene op.

Jeg har også prøvet NuSpheres PHPed, men brød mig ikke specielt om den, selvom jeg ikke rigtig kan forklare hvorfor.

- Og det er også Windows.
Avatar billede Slater Ekspert
28. august 2009 - 13:57 #2
Og hvis du er interesseret i et screenshot:

http://amunium.dk/komodo_edit.png

- Men det er naturligvis bare min måde at sætte skidtet op. Jeg foretrækker det så simpelt som muligt, med så få paneler og værktøjslinjer jeg kan få.
Avatar billede justask Nybegynder
28. august 2009 - 14:45 #3
Jeg bruger Vista og Eclips med noget php-plugin + SVN - fungerer ganske fint. Primært med udgangspunkt i ZendFrameworks.

Overvej evt. at joine php-gruppen på meetup.com (hvis du er i København i alle fald) - der kan du hente meget god inspiration - både om IDE'er og php/mysql-programmering, frameworks, cms'er osv. (http://cphp.dk)