Avatar billede duno Nybegynder
27. august 2009 - 09:31 Der er 2 kommentarer

Ændring af admin rettigheder via regedit og countdown

Er det muligt at lave en script som man kan køre på en XP bruger, og derved give midlertidigt admin rettigheder, jeg tænker lidt at bruge den funktion "countdown" som også bruges når XP skal aktiveres.

Kan man lave en 24 timers access til admin rettigheder, der så bagefter fjernes, enten ved at det er mere en 24 timer siden at den blev aktiveret/oprettet ( time stamp ) eller if klokken > Now then ingen admin rettighed

Spørg endelig hvis der er tvivl om noget
Avatar billede collin Nybegynder
27. august 2009 - 12:29 #1
Det tvivler jeg på. Mon ikke man skulle have Admin rettigheder i forvejen for at kunne få lov at køre en sådan script? Ellers kunne hvem som helst i princip skaffe sig selv admin rettigheder. Måske i en netværkskonfiguration kunne en administrator via en eller anden power shell midlertidigt tildele udvalgte brugere admin rettigeder. Det ville kræve en boot via netværk hvor en præ-login script kunne ændre nøgler i brugerens HKCU reg data svarende til at hun/han ville genkendes som Administrator af Windows. Ud over mine evner desværre.
Avatar billede duno Nybegynder
28. maj 2011 - 20:29 #2
Sender du ikke svar, så jeg kan give dig points

Alt er nu laver til Win7 og admin rettigheder er droppet