Avatar billede xodeus Novice
26. august 2009 - 21:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Åbne en MSSQL backup i linux

hej experter.
Jeg sidder her med en backup/dump af en MSSQL database, som jeg lige ønsker at kigge igennem og tilføje nogle værdier i, før jeg konverterer den til MySQL. Men hvordan kan jeg åbne og redigere i de i linux? Findes der nogle værktøjer, der kan dette?

Vh
Mariusz
Avatar billede arne_v Ekspert
26. august 2009 - 21:33 #1
Hvis det er en rigtig SQLServer dump, saa kan du kun laese den med SQLServer.
Avatar billede Syska Mester
26. august 2009 - 21:35 #2
Hej,

Jeg tror desværre ikke det findes ... men kører meget gerne om det hvis en eller anden skulle løbe forbi sådan et tool.

Den dumper jo ikke din data som mysql_dumå gør ...

Men specielt scenarie ... kunne jos ke at man engang skulle over på en billigere db server :-)

// ouT
Avatar billede xodeus Novice
26. august 2009 - 21:39 #3
Jeg ved ikke hvad det er helt nøjagtigt.
Her er mit scenarie...
Nogle jeg kender har kørt forum hos esolve på Web Wiz 7.95 på MSSQL.
Der opstod nogle problemer med esolve og de har opsagt samarbejdet.

De fik så en fil fra esolve, som en backup af databasen, mon ikke det er et dump, ligesom man kender det fra MySQL.

Jeg ved hvordan man arbejder med MySQL, men kender slet ikke til MSSQL, derfor spørger jeg jer.

Det nye forum kommer til at køre på en gratis phpbb og der findes convertere m.m. som skulle kunne klare resten af arbejdet, men før jeg kan fortsætte, skal jeg tilføje nogle tabeller.

Håber at der er nogle der kan hjælpe her.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. august 2009 - 22:01 #4
En MySQL dump er en text fil med SQL.

En SQLServer dump er en binaer fil.

Du skal have en Windows maskine med SQLServer for at kunne laese en SQLServer dump.
Avatar billede hrc Mester
26. august 2009 - 22:04 #5
Kan du ikke indlæse backuppen på en MSSQL 2008 express (gratis, men kører naturligvis på M$) og der kopiere den til MySQL?

Herfra kunne du dumpe tabel for tabel og manipulere data (sikkert vha AWK) så de kunne indlæses i MySQL.

Hvis du havde en betalt version af MSSQL kunne du flytte det via SSIS. Har lige set en kort demonstration og det ser meget MS-brugervenligt ud (drag-drop). Bare du kan forbinde til data (tekst-fil, MySQL, Excel eller lignende, kan du flytte data. Det så avanceret ud men også så logisk at jeg tror jeg ville kunne lave et data flow som flyttede det (ikke at jeg vil, har ikke tid)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2009 - 02:26 #6
Mariusz  ?
Avatar billede xodeus Novice
05. januar 2011 - 12:41 #7
Læg et svar til alle dem der vil have point her...
Avatar billede arne_v Ekspert
05. januar 2011 - 15:16 #8
ok