Avatar billede Slettet bruger
26. august 2009 - 12:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MathType: Problemer med tastaturlayout

Hej eksperter,

Jeg har lidt af et problem med MathType 6.5 på Word 2007; tastaturlayoutet er tilsyneladende forkert indstillet. Shift+, giver f.eks. < og ikke ;. Hvad kan jeg gøre for at skifte layoutet - eller på anden vis løse problemet?
Avatar billede tof-toft Praktikant
26. august 2009 - 13:17 #1
det kan være dit styresystem som har skiftet dit tastatur sprog til engelsk, hvis du ikke kan se det på din proces linje skal du slå det til ved at højreklikke på proces linjen, gå ind i værktøjslinjer og tryk på sprog... hvis den står på "eng", er dit tastatur på engelsk, hvis "da" er dit tastatur dansk.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
26. august 2009 - 13:37 #2
TIP (tillæg til tof-toft): som standard er tastaturgenvejen til skift af tastaturlayout Alt+Skift. Hvis du trykker på de to taster uden at taste noget andet, skifter tastaturlayoutet (hvis du har installeret flere af den slags).

Hvis man bruger tastaturgenveje, kan man derfor godt komme til at skifte tastaturlayout ved et tilfælde. Bare tast Alt+Skift igen, til tasterne virker "normalt".
Avatar billede justrace Novice
26. august 2009 - 14:04 #3
\\/.>>__??,<<;:_
Tak, ... :)
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2009 - 14:07 #4
Tak, men Windows-tastaturlayoutet er sat til dansk - og jeg har slettet det amerikanske tastatur samt deaktiveret genvejen, da jeg netop tidligere har haft problemer med "hovsa"-skift. Det nuværende problem er imidlertid kun gældende i MathType (heller ikke i Word).
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2010 - 17:37 #5
Øv.