Avatar billede drinkit Praktikant
25. august 2009 - 22:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

<?xml version="1.0"?> giver blank side

når jeg indsætter <?xml version="1.0"?> øverst i min index.php giver det blank side.
www.xup.dk
Ligeså snart jeg fjerner det virker min side igen.
Men min side er w3c valideret OK XHTML!

Nogle der har en ide om hvorfor?
Avatar billede keysersoze Guru
25. august 2009 - 22:15 #1
Fordi den ikke hører til der; http://www.eksperten.dk/guide/1288

Og så undlad i øvrigt XHTML - der er ingen grund til at vælge en død standard.
Avatar billede drinkit Praktikant
25. august 2009 - 22:22 #2
jeg bruger wordpress.
hvis jeg ikke laver min side i xhtml, kan den ikke valideres - da wordpress automatisk laver alle dine posts med mellemrum mm. om til <br /> <p /> osv.

Så nu prøver jeg jeg lykket med xhtml.

Jeg troede det var det nyeste nye :) ?
Avatar billede keysersoze Guru
25. august 2009 - 22:32 #3
kender ikke nærmere teknisk til wordpress så kan ikke sige om det kan ændres - men en xml-deklaration skal du i hvert fald ikke have.

Udviklingen af XHTML er stoppet for at give HTML 5 fuld fokus - og ifølge W3 er HTML 4 stadig den anbefalede standard. XHTML har alt for mange fejl i den nuværende form.
Avatar billede drinkit Praktikant
25. august 2009 - 22:37 #4
tak. smid svar!

indskudt, har du så nogen idé om hvad den her fejl betyder?
så vidt jeg ved er "iso-8859-1" dansk, så æøå kan vises. Men skal jeg bare bruge utf-8 istedet?

The character encoding specified in the HTTP header (utf-8) is different from the value in the <meta> element (iso-8859-1). I will use the value from the HTTP header (utf-8) for this validation.
Avatar billede keysersoze Guru
25. august 2009 - 23:18 #5
Avatar billede arne_v Ekspert
26. august 2009 - 04:54 #6
Udviklingen af XHTML er ikke stoppet.

Udviklingen af XHTML 2.0 er stoppet.

XHTML 5.0 kommer sammen med HTML 5.0.
Avatar billede keysersoze Guru
26. august 2009 - 07:47 #7
forkert formulering - det vi kender som XHTML i dag vedligeholdes kun. Som jeg har forstået HTML 5 så medfølger der ikke en egentlig specifikation for XHTML, men derimod kan HTML 5 opbygges både som HTML og XML (= XHTML så) og sendes af sted med forskellig content type.
Avatar billede keysersoze Guru
26. august 2009 - 10:00 #8
næh - de ord må jeg hellere tage i mig igen, der refereres faktisk til det som XHTML5 :)