Avatar billede ClaesLill Nybegynder
25. august 2009 - 16:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Photoshop vil ikke konverterer billed til .Jpg fil

Hej der
Har et mindre problem i måske kan hjælpe mig med.
har et mindre billed jeg gerne vil konverterer fra .Psd til .Jpg det er Photoshop dog ikke helt vild med. Det skal lige siges at billedet er pænt stort helt præcis (Dimensions: 8800 x 4100, Resolution: 72 ppi, og så fylder billedet små 190 MB)
Photoshop kommer med denne besked. There is not enough scratch memory available.
Spørgsmålet er så om man kan lave billedet til .Jpg i Photoshop eller om jeg bliver nød til at hente et eller andet program der ikke  er så emsig.

Hilsen Claus
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2009 - 16:44 #1
Er det nødvendigt at gemme billedet i så store dimensioner, for ellers kunne du måske skalere det lidt ned?
Avatar billede fedtoere Praktikant
25. august 2009 - 16:57 #2
prøv at lukke andre programmer ned. Så skulle det kunne lade sig gøre.
Evt så gem det som det er nu i psd format og genstart din pc'er.
Når den er genstartet, så starter du kun photoshop op og forsøger at gemme som jpg.
Avatar billede fedtoere Praktikant
25. august 2009 - 16:58 #3
PS - husk på at for hver gang du gemmer i jpg format så forringer du dit billede....

Brug altid psd, tiff eller lignende når du arbejder på det.

Hvad skal du bruge et så stort jpg format til ?!
Hvorfor ikke benytte et andet format ?
Avatar billede Himbear Nybegynder
25. august 2009 - 17:02 #4
Når den melder den fejl, er det fordi der ikke er hukommelse nok til at gemme filen. Under preferencerne kan prøve at se hvor stor procentdel af RAM'en Photoshop har tildelt og hvis du har flere drev kan du tildele dem til scratchdisk.

Hvis du ikke kan tildele mere RAM eller flere scratchdiske kan du prøve at lukke nogle programmer eller frigive noget harddiskplads.

Alternativt kan du prøve at genstarte Photoshop og undgå at lave en hel masse og blot forsøge at foretage konverteringen med det samme.
25. august 2009 - 17:30 #5
Du skal (om)definere "scratch memory/disk"

PhotoShop:
[Edit][Preference][Performance] ...
(Og der omkring...)
Avatar billede ClaesLill Nybegynder
26. august 2009 - 03:42 #6
takker for alle jeres svar fandt ud af det skulle bare lukke noget af alt det andet jeg havde åbent, og så skalere det ned i en mindre størrelse. Og jo gemmer altid orginalen i .Psd format hvis jeg skal ændre i billedet senere, og her fordi jeg skal bruge den storer udgave til at blive printet ud på et tryggeri i A3 format ca. ved godt dimensionerne ikke er til A3.